תרומה של מאות מיליוני דולרים: ביידן נפגש עם אבו מאזן

הנשיא האמריקאי ממשיך בביקורו הרשמי והגיע לבית חולים במזרח ירושלים בלי ליווי של נציג ישראלי. בבית לחם נתלו שלטים, "רוצחיה של שירין חייבים לעמוד לדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/22 10:30 טז בתמוז התשפב

תרומה של מאות מיליוני דולרים: ביידן נפגש עם אבו מאזן
כוחות הביטחון הפלשתיניים בבית לחם, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ממשיך היום (ו') את ביקורו הרשמי בישראל, כאשר בשעות הצהריים כבר ימריא לסעודיה. זה היום השלישי שהמשטרה נערכת בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את שיירת הנשיא ולחסום אזורים רלוונטיים בבירה. החל משעות הבוקר נפרסו באזור העיר ירושלים מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמי משמר הגבול.

ביידן קיים ביקור פרטי, ללא ליווי של נציג ישראלי, בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים. מאוחר יותר הוא הגיע לבית לחם לפגישה עם יושב ראש הרשות אבו מאזן במוקטעה בעיר ולביקור בכנסיית המולד. לאחר מכן הוא יגיע במסוק לנמל התעופה בן גוריון ויפרד מבכירי המדינה בעוד טקס רשמי וקצר. 

ביידן הודיע על תרומה של 200 מיליון דולר לטובת בתי החולים הפלשתיניים, כאשר מחצית מהסכום תגיע מארצות הברית ומחצית ממדינות המפרץ. המשטרה הפלשתינית נערכה בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את שיירת הנשיא ברחובות, ובבית לחם נתלו שלטים עם הכיתוב "רוצחיה של שירין חייבים לעמוד לדין", זאת לאחר שכתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, נהרגה במהלך חילופי אש בין צה"ל לחמושים בג'נין לפני מספר שבועות.