הקרב על עמיחי: סמוטריץ' רוצה את שיקלי בציונות הדתית

יו"ר הציונות הדתית חשף כי הוא מקיים מגעים עם חבר הכנסת לשעבר על מנת לצרף אותו לרשימת המפלגה כבר בבחירות הקרובות. כזכור, גם בליכוד ממתינים לו וצופים כי ישוריין, "ברוך הבא שיקלי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/07/22 07:52 טז בתמוז התשפב

הקרב על עמיחי: סמוטריץ' רוצה את שיקלי בציונות הדתית
מחוזר אחרי רבים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מה יעשה עמיחי? לאחר שבתחילת השבוע דווח כי הכנסת מבקשת לשנות את הפרוטוקול כך שיקל על ועדת הבחירות לפסול את מועמדותו של עמיחי שיקלי אם ישוריין בליכוד, בית המשפט המחוזי בירושלים סירב לבקשה, וחבר הכנסת לשעבר יוכל להתמודד בכל מסגרת פוליטית שיבחר, כאשר הכנסת לא תוכל להתנגד לכף באמצעות טיעונים בוועדת הבחירות המרכזית. 

אולם, נראה כי סיפור ההתברגות של שיקלי, שהופרש מימינה לאחר שסירב לתמוך בממשלה בראשות נפתלי בנט, רק התחיל. יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' חשף אמש (ה') במהלך חוג בית ביישוב מבוא חורון כי הוא מנהל מגעים עם חבר הכנסת לשעבר, זאת על מנת לצרף אותו למפלגת הציונות הדתית. 

קשה לדעת מה יעשה שיקלי, שכן גם בליכוד מצפים. לו. כזכור, אחרי שהגיש ערעור על הפרשתו מסיעת ימינה במטרה להצר את צעדיו ולמנוע ממנו לחבור לרשימה קיימת לקראת הבחירות בחודש נובמבר, הוא הסכים להצעת הפשרה, האחרון ימשוך את הערעור ויורשה לרוץ בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית או קיימת. 

ברשימת הליכוד שמחו על הודעתו של שיקלי ורמזו שהוא עלול להיות משוריין ברשימה בבחירות הקרובות , חבר הכנסת יואב קיש צייץ בחשבון הטוויטר שלו  "ברוך הבא שיקלי!" כרמז על כך שהוא יצורף לליכוד . גם חבר הכנסת מיקי זוהר, לא חסך ברמזים וצייץ כי לעמיחי שיקלי מגיע מקום בליכוד, "מגיע לו". 

"איתמר בן גביר מנסה לסכסך בתוך המחנה הלאומי"

בתחילת השבוע כינס יושב ראש עוצמה יהודית מסיבת עיתונאים ובה דרש מסמוטריץ' לבצע מחקר חיצוני שיבחן את כוחן של כל אחת מהמפלגות בימין. על כך אמר סמוטריץ' כי מדובר היה ב"חוסר אחריות וניסיון לסכסך בתוך המחנה הלאומי". בראיון לרשת ב' אמר יו"ר הציונות הדתית כי השניים נפגשו לאחרונה רק בשבוע שעבר, "זה מביך, איתמר בקמפיין ואני מבין אותו. לא צריך לרוץ לאולפנים או למסיבת עיתונאים, אפשר להרים טלפון". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן