ביידן בישראל, היום השני: זה מה שמחכה לו

אחרי יום ראשון שכלל נחיתה, טקס קבלת פנים, סקירה ביטחונית וביקור ביד ושם, בישראל מתכוננים להתחלת לוח הזמנים ביומו השני של ביקור ביידן בישראל. הלו"ז יתחיל בשעה 11:15 בפגישה של הנשיא עם לפיד | ומה בהמשך?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/07/22 07:45 טו בתמוז התשפב

ביידן בישראל, היום השני: זה מה שמחכה לו
ביידן בטקס בנתב"ג, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ביידן בישראל: אייר פורס 1 נחת אתמול (ד') בנתב"ג, ויצא ממנו לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהגיע בישראל לביקור ראשון בתפקידו הרשמי. נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה החליפי בנט וראש הממשלה לפיד קיבלו את פניו בנמל התעופה בן גוריון, משם הוא המשיך לסקירה ביטחונית עם גנץ ולביקור ביד ושם לצד ניצולות שואה.

היום השני

אחרי היום הראשון, הבוקר יקום ביידן לעוד יום עמוס שיחל בשעה 11:15 בפגישה עם ראש הממשלה הטרי יאיר לפיד במלון וולדורף אסטוריה. ובהמשך תיערך גם פגישה מורחבת עם הצוותים. לאחר מכן תחל בשעה 12:30 שיחת זום עם מנהיגי הודו, איחוד האמירויות וישראל. בסיום הפגישה, 13:30, תשודר מסיבת עיתונאים של ביידן עם לפיד.

בשעה 17:30, הרצוג יערוך קבלת פנים לביידן בבית הנשיא, ובשעה 19:50 ביידן ישתתף בטקס פתיחת משחקי המכביה באצטדיון טדי.

ביידן: "פתרון שתי המדינות הוא הטוב ביותר לישראלים ולפלשתינים"

לאחר נאומיהם של לפיד והרצוג בקבלת הפנים בנתב"ג, עלה ביידן לדוכן ואמר: "זה כבוד לעמוד כאן פעם נוספת עם חבריי ולבקר במדינת ישראל העצמאית. ניקסון היה הנשיא הראשון שביקר כאן ואני ביקרתי לראשונה ב-1973, קצת לפני מלחמת יום כיפור. נפגשתי עם גולדה מאיר ועם גנרל צעיר בשם רבין. זהו ביקורי העשירי וכל הזדמנות כזו היא ברכה".

"פתרון שתי המדינות נותר הטוב ביותר לישראלים ולפלשתינים. נעמיק את הקשרים בינינו למען שלום ויציבות שהם קריטיים לכל עמי האזור היום אבקר שוב ביד ושם כדי לכבד את ששץ מיליוני היהודים שנרצחו בשואה ואנו חייבים להמשיך לזכור אותם. אסור לעולם לשכוח את הלקח הזה".