זהו ראש העיר מהמרכז שנחשד בשוחד, מרמה והפרת אמונים

הותר לפרסום: ראש העיר החשוד בשחיתות הוא רמי גרינברג ראש עיריית פתח תקווה | במכתב לתושבים הוא כותב: "כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר. כראש עיר ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 07:38 יד בתמוז התשפב

זהו ראש העיר מהמרכז שנחשד בשוחד, מרמה והפרת אמונים
פתח תקווה, ארכיון, צילום: shutterstock

פרשיית השחיתות בעירייה: נחשף שמו של ראש העיר ממרכז הארץ שנעצר עם שלושה ממקורביו בתחילת השבוע (ב') בחשד לעבירות שחיתות. העיר היא פתח תקווה, בה מכהן כראש עיר רמי גרינברג. כזכור, החשודים שוחררו בתנאים מגבילים והורחקו ליומיים מהעירייה.

על פי החשד הארבעה היו מעורבים בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. שלושת מקורביו של גרינברג חשודים כמי שפעלו בשליחותו כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג צילום: Roy Alima/Flash90

גרינברג לתושבים: "הדברים יתבהרו"

גרינברג פרסם מכתב לתושבים בו כתב: "עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם. בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיני והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים".

"כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו", סיפר על החקירה. "כראש עיר, ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד".

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה איש הציבור דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".