עורך דינו של ראש העיר שעוכב לחקירה: "נעשה שימוש בשמו ללא ידיעתו"

לאחר התפוצצות פרשיית השחיתות בעיר גדולה במרכז הארץ, ראש העיר שובר שתיקה באמצעות עורך דינו: "ראש העיר לא נלקח לחקירה על ידי המשטרה, הוא הוזמן טלפונית והתייצב מיד. הדברים עוד יתבררו, מציעים לכולם להמתין בסבלנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 14:33 יב בתמוז התשפב

עורך דינו של ראש העיר שעוכב לחקירה: "נעשה שימוש בשמו ללא ידיעתו"
להב 443, צילום: פלאש 90

לאחר שחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבו הבוקר (ב') ראש עיר במרכז הארץ ושלושה ממקורביו, ראש העיר מגיב באמצעות עורך דינו. "ראש העיר לא נלקח לחקירה על ידי המשטרה. הוא הוזמן טלפונית והתייצב מיד. מאז הוא משיב לכל שאלות החוקרים ולא מתחמק מדבר. כפי הנראה, ללא ידיעתו - נעשה שימוש בשמו על ידי מספר אנשים כדי לאיים על אחרים והדברים עוד יתבררו".

"אנו מציעים לכולם להמתין בסבלנות לתום החקירה, על מנת להיווכח שלא היה בהתנהגותו כל דופי", המשיך עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן. על פי חשד הארבעה היו מעורבים בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. שלושת מקורביו של איש הציבור, חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה איש הציבור דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. 

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".