הצהרת ירושלים | לפיד וביידן יתחייבו: "לא לאפשר לאיראן נשק גרעיני לעולם"

הנשיא האמריקאי יגיע לישראל ויחתום עם ראש המשלה לפיד על הצהרה מיוחדת, ובה יודגש הסיוע הביטחוני של האמריקאים לישראל, כמו גם קידום הנורמליזיציה עם מדינות ערב

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/07/22 21:10 יג בתמוז התשפב

הצהרת ירושלים | לפיד וביידן יתחייבו: "לא לאפשר לאיראן נשק גרעיני לעולם"
הנשיא ביידן. , צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן צפוי לנחות מחר (ד') בצהריים בישראל, לביקור ראשון בתפקידו הרשמי. המשטרה וגופי הביטחון השלימו את היערכותם לקראת הגעתו של האיש המאובטח בעולם, והציבור עודכן בדבר חסימות הכבישים והשיבושים בדרך לתושבי ירושלים. 

מיד עם נחיתתו בארץ ביידן יקבל סקירה מסווגת של מערכות ההגנה הרב שכבתיות, בהשתתפות שר הביטחון, ראש הממשלה, ‏ראש הממשלה החליפי,‏ הרמטכ"ל,‏מנכ"ל משרד הביטחון,‏ראש המל"ל ובכירים נוספים. ביום חמישי, צפוי ביידן להיפגש בשעות הבוקר עם ראש הממשלה יאיר לפיד במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, והשניים יחתמו על "הצהרת ירושלים", הכוללת התחייבות לא לאפשר לאיראן נשק גרעיני לעולם.

ההצהרה, שאורכה ארבעה עמודים, יודגש הסיוע הביטחוני של האמריקאים לישראל, כמו גם המחויבות של ארצות הברית לשמירה על יכולותיה של ישראל להרתיע את אויביה. השניים צפויים לחתום גם על סעיף בעניין ניצול כל מרכיבי הכוח הלאומי שלהם כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. בהמשך הביקור במזרח התיכון צפוי ביידן להגיע גם לסעודיה, ובהצהרת ירושלים ישנה התייחסות לקידום הסכמי השלום בין ישראל למדינות ערב.