נתניהו בבית אל: "יש מי שקורא ליהודה ושומרון שטחים, לא אנחנו"

יו"ר האופוזיציה הגיע לטקס חנוכת הדירות החדשות בבית אל, " זאת נחלת אבותינו וזכותנו לבנות כאן". ראש המועצה: "איננו שוכחים שבניית השכונה התאפשרה לאחר גירושם של 30 משפחות מבית אל משכונת האולפנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 20:32 יג בתמוז התשפב

נתניהו בבית אל: "יש מי שקורא ליהודה ושומרון שטחים, לא אנחנו"
נתניהו בבית אל, צילום: דוברות בית אל

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נשא דברים היום (ג') במסגרת טקס חנוכת שכונת 300 יחידות הדיור החדשות ביישוב בית אל, שנבנו במסגרת הסכם האולפנה שנחתם לפני למעלה מעשור. הטקס נערך בהשתתפות שרים לשעבר, חברי כנסת, ראשי מועצות ואישי ציבור. 

"אנחנו נוגעים כאן בשורשי עמנו. אנחנו צריכים להבטיח שארץ ישראל תמיד תישאר שלנו", אמר נתניהו, "יש כאן רבי קומות בבית אל ומאות משפחות. היישוב היה קטן מאוד ואנחנו ראינו אותה כעיר ועם בישראל. האמנו ופעלנו. לפעמים זה לוקח זמן. אנחנו לא וויתרנו. אם הדבר תלוי בנו בית אל תהיה עיר בישראל הרבה יותר מהר".

צילום: דוברות בית אל

עוד הוסיף יו"ר הליכוד, "יש מי שקורא ליהודה ושומרון שטחים. לא אנחנו. זאת נחלת אבותינו וזכותנו לבנות כאן. הזכות לא הוכרה על ידי מדינות רבות. מול ממשל אומה עמדנו מול לחצים כבירים. הגדלנו בשמונה השנים הקשות את אוכלוסיית יו"ש בעשרות אחוזים".

ראש מועצת בית אל שי אלון סיפר כי בניית השכונה החדשה מגיעה אחרי למעלה מעשור ללא בנייה. "התקופה הזו הייתה לא פשוטה עבורנו ואיימה חלילה על עתידה של בית אל. אנו מוקירים תודה לך אדוני ראש הממשלה לשעבר על קידום הבנייה בבית אל למרות הלחצים והקשיים. אנו יודעים שליבך אתנו - עם ההתיישבות ועל כן הערכתנו ותודתנו. 

צילום: דוברות בית אל

"במעמד זה חשוב לי לומר: איננו שוכחים שבניית השכונה התאפשרה לאחר גירושם של 30 משפחות מבית אל משכונת האולפנה. מערכת המשפט החליטה באטימות מוחלטת לגרש 30 משפחות ציוניות וערכיות מבלי שאף פלסטיני יזכה אי פעם באמת לעבד את האדמה הזאת. אנו דורשים להמשיך לבנות בבית אל ובכל יהודה ושומרון ללא שום קשר לפינוי חלילה".