לקראת ביקור ביידן: לפיד הסיר תוכניות בנייה במזרח ירושלים

הנשיא האמריקאי יגיע לביקור רשמי ראשון בישראל ולשכת ראש הממשלה הודיעה על כוונתה להסיר מסדר היום תוכנית לבניית 2,000 יחידות דיור בשכונות יהודיות מזרח ירושלים | בימין זועמים: "מפקירים את ביטחון המדינה לפני הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 18:45 יג בתמוז התשפב

לקראת ביקור ביידן: לפיד הסיר תוכניות בנייה במזרח ירושלים
יחידות הדיור מחברות בין הר חומה לגבעת המטוס , צילום: Hadas Parush/Flash90

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן יגיע בהמשך השבוע לישראל לביקור ראשון בתפקידו הרשמי ולשכת ראש הממשלה יאיר לפיד הודיעה היום (ג') על כוונתה להסיר מסדר היום תוכנית לבניית 2,000 יחידות דיור בשכונות יהודיות מזרח ירושלים, תוכנית שהייתה אמורה לעלות לדיון ביום ראשון הקרוב בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

הוועדה, שתוכננה להתכנס בשבוע הבא, הייתה אמורה לכלול בסדר יומה תוכניות בניה שמחברות בין שכונת הר חומה וגבעת המטוס בירושלים, וכן גם את "גבעת השקד", שכוללת 500 יחידות דיור סמוך לשכונות בית צפאפא ושועפט. 

ראש הממשלה יאיר לפיד

ראש הממשלה יאיר לפיד הסיר את העניין מסדר היום צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מוקדם יותר היום, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, כי בתום הערכת מצב ביטחונית, אישר שר הביטחון בני גנץ שורת צעדים בוני אמון בין ישראל לרשות הפלשתינית, הכוללים בין היתר אישור רישום 5,500 חסרי מעמד במרשם האוכלוסין הפלשתיני, בנוסף ל-12,000 שכבר אושרו ואישור 6 תכניות מתאר לפלשתינים בשטחי יהודה ושומרון | אישור לתוקף בחיזמא, חרמלה; אישור להפקדה בפקיקס, חארס, כיסאן ובתיר. 

זעם בימין: כל מאחז פלשתיני שיולבן וכל יחידת-דיור ישראלית שתוקפא הם כתם של קלון

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר בתגובה להקלות לשכת ראש הממשלה והשר בני גנץ לפלשתינים: "איש השמאל בני גנץ פוגע בביטחון מדינת ישראל כדי למצוא חן בעיני הנשיא ביידן. במקום לדאוג לאינטרס של מדינת ישראל, גנץ מתנהג ברפיסות וחוסר אחריות ולזה הוא קורא יחסים בוני אמון. אין אמונה במי שקורא להשמיד את מדינת ישראל, בראשם אבו מאזן שאותו גנץ אירח בביתו". ח"כ בן גביר הוסיף: "שר הביטחון ולשכת ראש הממשלה מתנהלים כמו במכירת סוף עונה ומפקירים את ביטחון המדינה לפני הבחירות. רק הקמת ממשלת ימין מלא מלא תעצור את הפארסה הזו".

"לפיד וגנץ מדגימים על קצה המזלג באיזו ריצת אמוק הם ידהרו לעבר מדינה פלשתינית ומכירת חיסול הציונות יום אחרי הבחירות אם רק יוכלו", כך נמסר ממפלגת הציונות הדתית, "מדובר בצעדים שמסכנים את מדינת ישראל ופוגעים קשות באינטרסים ציוניים, דמוגרפיים וביטחוניים שלה. בימים אחרים סער ואלקין היו מגדולי המוחים והמזהירים נגד צעדים חסרי אחריות כאלה. כך גם בנט ושקד. אבל לאחר שהם מכרו את נשמתם הפוליטית מאימת אחוז החסימה ומשנאת נתניהו הם שותפים למפלגתו של גנץ שחותר בפועל להקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל ומשתפים עם זה פעולה". 

ראשי שדולת א"י חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק מסרו בתגובה כי מדובר בצעדים "הורסי אמון כלפי ציבור הבוחרים בישראל. בזמן ששרי הממשלה שנבחרו בקולות הימין עסוקים בהצלת שאריות הקריירה הפוליטית שלהם, הם נרדמים בשמירה על המעט שהבטיחו לציבור: ממשלת סטטוס קוו מדיני. כל מאחז פלשתיני שיולבן, וכל יחידת-דיור ישראלית שתוקפא - הם כתם של קלון על מצחם של השרים האלה, שמעדיפים לעסוק בעצמם במקום לעמוד כחומה בצורה בפני המגמות האוסלואידיות של לפיד".