הגדלת מכסת הפועלים מהרצועה: גנץ אישר הקלות לפלשתינים

לקראת הגעתו של נשיא ארצות הברית לישראל אישר שר הביטחון שורת צעדים בוני אמון עבור הרשות הפלשתינית. בין היתר: פתיחת מעבר חדש - "סאלם" -  בצפון יהודה ושומרון, מעבר רכוב לצורך כניסת ערביי ישראל לעיר ג'נין

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 18:21 יג בתמוז התשפב

הגדלת מכסת הפועלים מהרצועה: גנץ אישר הקלות לפלשתינים
גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע היום (גג) כי בתום הערכת מצב ביטחונית, אישר שר הביטחון בני גנץ שורת צעדים בוני אמון בין ישראל לרשות הפלשתינית. ההודעה מגיעה בעקבות זאת פגישתו של שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, בשבוע שעבר וכן לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן באזור בהמשך השבוע. יש לציין כי נבחנים צעדים בוני אמון נוספים שיתכן כי יתקבלו בעתיד.

מעבר כרם שלום

מעבר כרם שלום צילום: Doron Horowitz/FLASH90

הצעדים שאישר גנץ לרשות הפלשתינית

אישור רישום 5,500 חסרי מעמד במרשם האוכלוסין הפלשתיני, בנוסף ל-12,000 שכבר אושרו. 

אישור 6 תכניות מתאר לפלשתינים בשטחי יהודה ושומרון | אישור לתוקף בחיזמא, חרמלה; אישור להפקדה בפקיקס, חארס, כיסאן ובתיר. 

הגדלת מכסת הפועלים מרצועת עזה שרשאים להיכנס לעבודה ומסחר בישראל ב-1,500 נוספים, סך כל המכסה 15,500. 

פתיחת מעבר חדש - "סאלם" -  בצפון יהודה ושומרון, מעבר רכוב לצורך כניסת ערביי ישראל לעיר ג'נין.

שר הביטחון נותן תקווה חדשה לדגל אדום-לבן-ירוק ובעיקר שחור

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, מסר בתגובה: "ממשלת ישראל מתנהלת כאילו הדרך היחידה לפעול במישור הבינלאומי היא לרצות את הפריץ. מי שעוד לא השתחרר מתסביכי הגלות מוזמן להתפטר ולא לייצג את העם היהודי בעל הגאווה הלאומית! לא ייתכן שגם יקפיאו בנייה ליהודים וגם יבנו לערבים בשטחים ריבוניים של מדינת ישראל. ביזיון". 

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "תוכניות הבניה לערבים בגזרת גוש עציון מגיעות בשנה בה בקושי ראינו אישורי בנייה ליהודים, זו מתנת פרידה מפוקפקת לגוש עציון מממשלת בנט-לפיד", אמר נאמן והוסיף כי תכניות אלו מהוות אישור בפועל להעברת אוכלוסייה ערבית משטחי A ו-B לשטחי C המצוי בשליטה ישראלית מלאה, |אלו צעדים חמורים מאוד הן מבחינה מדינית והן מבחינת הרעיון הציוני. שר הביטחון ממפלגת 'כחול לבן - תקוה חדשה' נותן תקוה חדשה לדגל אדום-לבן-ירוק ובעיקר שחור".