הורוביץ לא יתמודד לראשות מרצ, ימשיך ברשימה לכנסת הבאה

שר הבריאות ויו"ר תנועת מרצ ניצן הורביץ הודיע כי לא יתמודד לראשות רשימת מרצ, אך ימשיך ברשימה לכנסת הבאה. הורביץ : " ״גאה בהישגים הגדולים שלנו בממשלה״"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 13:10 יג בתמוז התשפב

הורוביץ לא יתמודד לראשות מרצ, ימשיך ברשימה לכנסת הבאה
ניצן הורביץ, צילום: Photo by Flash90

במפלגת השמאל מרצ ממשיכים ההכנות לקראת הבחירות ליו"ר המפלגה, כאשר חבר המפלגה יאיר גולן הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות המפלגה, ואילו יתר חברי מרצ העבירו ביקורת על היושב ראש הנוכחי שלא הכיל לנהל נכון את המפלגה, מה שגרםלג'יידא ריינא זועבי לערוק ולטלטל את הקואליציה עד שהגיע להתפרקות.  

כזכור, בראיון לחדשות 12, קרא פריג' ליו"ר מפלגתו, שר הבריאות ניצן הורוביץ להתפטר. על כך השיב הורוביץ: "מרצ בהנהגתי הגיעה להישג גדול כאשר הכפילה את כוחה בבחירות האחרונות. הכנסתי את מרצ לממשלה כגורם משמעותי, אחרי 20 שנה באופוזיציה. ברוח זו גם מיניתי את עיסאווי פריג׳ לשר בממשלה, כדי לחזק את השותפות היהודית-ערבית".

הורביץ: אני מאוד גאה בחלק של מרצ ושלי בהקמת ממשלת השינוי

במכתב ששלח הורביץ לבוחרי מפלגתו הודיע להם כי הוא אינו מתכוון לרוץ לראשות מרצ, אך יישאר ברשימה לכנסת הבאה "שלום חברים יקרים שלי, לפני יותר משלוש שנים נבחרתי ליו"ר מרצ. מאז, הובלתי את התנועה בשלוש מערכות בחירות רצופות וקשות. בבחירות האחרונות, בניגוד לכל הסקרים וההספדים, הכפלנו את כוחנו. אני מאוד גאה בחלק של מרצ ושלי בהקמת ממשלת השינוי. הקמנו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. מרצ חזרה להגה השלטון לאחר יותר מ-20 שנה באופוזיציה, וזכתה בתפקידים בכירים. הוכחנו כי אנו יודעים לקחת חלק בהנהגת המדינה ורשמנו הישגים רבים.

מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה

"חבריי שרי מרצ, תמר זנדברג, עיסאווי פריג', וסגן השרה יאיר גולן, רשמו הישגים מרשימים במשרדיהם, במיוחד בתחומי הסביבה ויחסי יהודים-ערבים. מזכ"ל מרצ תומר רזניק פעל ופועל ללא לאות לחיזוק מרצ והבסיס הרעיוני שלה.

"עכשיו אנחנו צועדים לבחירות, עוד בחירות. בנקודת הזמן הזו, אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר מרצ, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ. אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים. 

בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה

"התנועה שלנו יותר חזקה מכל יו"ר או חבר כלשהו. כך זה צריך להיות. תחלופה, הזדמנות, שינוי. זו מרצ שאני גאה על הזכות להיות חבר בה ולהנהיג אותה. ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם. מרצ בממשלה הזו השפיעה והשיגה יותר מכל מפלגה אחרת. 

"בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות.  אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם.

צפו בהודעה המלאה של ניתן הורביץ לבוחרי מפלגתו