הורוביץ תוקף את חברת מפלגתו: "אין לנו קשר יותר לאישה הזאת"

יו"ר מרצ תוקף את חברת הכנסת רינאווי זועבי, לאחר הצבעה נוספת בה החליטה להצביע בניגוד לעמדת המפלגה: "עשתה מעשה בזוי שפגע בי, במרצ, בחברה הישראלית ובחברה הערבית" | חברת הכנסת השיבה: "יש לי שם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/22 08:38 כד בסיון התשפב

הורוביץ תוקף את חברת מפלגתו: "אין לנו קשר יותר לאישה הזאת"
הורוביץ כועס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש, הצעת החוק להתרת שימוש בקנאביס למטרות רפואיות, אותה הגישה חברת הכנסת שרן השכל, נפלה בקריאה ראשונה במליאה, כאשר 29 חברי כנסת הצביעו נגד, מול 20 שהצביעו בעד. אחת מחברי הכנסת שהתנגדו היתה ג'ידא רינאווי זועבי, שהצביעה פעם נוספת בניגוד לעמדת מפלגתה, מרצ. הבוקר (ה') הגיעה תגובתו של יו"ר מפלגתה, השר ניצן הורוביץ, לפרישתה של רינוואי זועבי מהקואליציה ולחיים הקשים שהיא עושה למפלגה.

"אין לנו קשר יותר לאישה הזאת", אמר הורוביץ בזעם בראיון לגל"צ. "ההתנהגות שלה הייתה נבזית ולא הגונה. היא חצתה את כל הקווים האדומים - ועשתה מעשה בזוי שפגע בי, במרצ, וגם בחברה הישראלית ובחברה הערבית".

חברת הכנסת השיבה לדבריו של יו"ר מ]לגתה, ואמרה: "הורוביץ משתמש בביטוי 'האישה הזאת', יש לי שם - הוא לא מכבד את המעמד שלו. הטעות הכי גדולה שלי הייתה שלא נלחמתי יותר בתוך המפלגה על להחזיר את הדגלים שלה, כנראה שמרצ שכחה את האידיאולוגיה".

מספר שעות קודם להצבעה, דיווח העיתונאי מוחמד מג'אדלה כי השכל כמעט והצליחה לגייס רוב להעברת חוק הקנאביס, ואף שכנעה מספר חברי כנסת ערבים להיעדר מן ההצבעה. אלא שרינאווי זועבי שהבינה מה עומד לקרות, יצאה נגד החוק באופן פומבי בשפה הערבית והצהירה שתפיל אותו מסיבות "חברתיות-דתיות", דבר שגרם לשאר ברי הכנסת הערבים לא בנוח, וכך נפלה הצעת החוק.