אחרי שקרסה מתחת לאחוז החסימה: מגעים בין איילת שקד להנדל

על רקע מצב הסקרים הלא מחמיא והרצון למקסם כוחות על מנת לצלוח את אחוז החסימה, מתקיימים מגעים בין שקד להנדל במטרה להתאחד, כאשר הערכות הן שהשניים יסגרו עד סוף השבוע את התנאים לאיחוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 12:36 יג בתמוז התשפב

אחרי שקרסה מתחת לאחוז החסימה: מגעים בין איילת שקד להנדל
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האגף הימני שנותר מהממשלה הקודמת עדיין מחפש בית פוליטי יציב שיבטיח לו מקום בכנסת אחרי הבחירות, מי שנפגעו באופן קריטי מהתפרקות הממשלה הם יו"ר ימינה איילת שקד ושאר חברי ימינה שלאחר עזיבת בנט רשימתם מתרסקת אל מתחת לאחוז החסימה, וכן חברי מפלגת דרך ארץ,  שר התקשורת יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר שנותרו ללא מפלגה ריאלית לאחר ש"הושארו בחוץ" במסגרת האיחוד בין הבית הפוליטי הקודם שלהם תקווה חדשה לבין כחול לבן. 

איילת שקד ויועז הנדל מנהלים מגעים לריצה משותפת

שקד, שקיבלה בירושה את מפלגת ימינה המדשדשת רואה את אחוז החסימה מלמטה, ומנסה בכל כוחה לייצב את הרשימה, ובין הייתר בוחנת שוב את האופציה להתאחד עם שר התקשורת הנדל, בתחילה בסביבת ימינה סירבו לחיבור עם שר התקשורת מכיוון שהאחרון סובל מיחסי ציבור גרועים בקרב הציבור החרדי ומוחרם שם, ושאיפתה של שקד להקמת ממשלת אחדות נבלמת אם תצרף אותו לשירותיה.

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאידך המצב העצוב בסקרים הוביל את שקט לבחון בכל זאת איחוד עם הנדל וההערכות הן שלקראת הסופ"ש הם יסגרו על הסכם איחוד. כך על פי דיווח של מורן אזולאי.  

כזכור, שר התקשורת יועז הנדל נותר ללא מסגרת פוליטית אחרי האיחוד בין סער לגנץ, בפוסט שפרסם הנדל, התייחס לחרם החרדי עליו "אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה, גם בזה אני גאה", עקץ הנדל, "קיבלתי החלטות קריטיות והיסטוריות לטובת האזרחים החרדים בזמן שהפוליטיקאים החרדים עבדו למען העסקנים. זה חלק ממהלך של שבירת האוטונומיות במדינת ישראל וכולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים". וכן גם לעתידו הפוליטי, "כפי שאמרתי, אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה. מבטיח לעדכן בקרוב". 

ו