יוזמה בקונגרס: למנוע את ביקור ביידן במזרח ירושלים

בעקבות פניית דני דנון לביידן, עצומה חדשה קוראת לנשיא לבטל את ביקורו המתכונן בבית החולים הפלשתיני 'אוגוסטה ויקטוריה' שבמזרח ירושלים: "ירושלים הוכרה זה מכבר כבירת ישראל, זו עמדתה הקבועה של ארצות הברית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 09:11 יג בתמוז התשפב

יוזמה בקונגרס: למנוע את ביקור ביידן במזרח ירושלים
ג'ו ביידן, צילום: Matty Stern/US Embassy

ניסיון אחרון: ביום שישי הקרוב צפוי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לבקר בבית החולים הפלשתיני 'אוגוסטה ויקטוריה' שבמזרח ירושלים, ומדובר באירוע תקדימי אשר חורג מהפרוטוקול הנהוג שכן מעולם נשיא אמריקאי לא ביקר במוסד פלשתיני במזרח ירושלים. הביקור הצפוי במזרח ירושלים מעורר התנגדות רבה בקרב פוליטיקאים ואישי ציבור בישראל ובארה"ב.

עצומה נגד הביקור

בשבוע שעבר פרסם שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון מכתב פתוח בתקשורת האמריקאית ובו קרא לנשיא ביידן שלא לכלול בביקורו הקרוב ביקור במזרח ירושלים. בעקבות המכתב ושיחות שקיים דנון בימים האחרונים עם חברי קונגרס החלה להתגבש בסוף השבוע האחרון יוזמה בקונגרס בניסיון אולי אחרון לשנות את מסלול ביקורו של הנשיא בישראל ולבטל את הביקור במזרח ירושלים. 

חברת הקונגרס בת' ואן דיון מטקסס החלה בהחתמת חברי קונגרס על עצומה בה הם קוראים לנשיא ביידן שלא לבקר בבית החולים הפלשתיני במזרח ירושלים. בעצומה עליה חתמו חברי הקונגרס נכתב: "אנו פונים אליך היום בכדי להביע את דאגתנו בעקבות הדיווחים על כוונתך לבקר במזרח ירושלים במהלך ביקורך הקרוב בישראל. כידוע לך, ירושלים הוכרה זה מכבר כבירת ישראל. זו עמדתה הקבועה של ארצות הברית מאז חקיקת "חוק שגרירות ירושלים משנת 1995", המתנגד לחלוקת ירושלים".

הביקור: רוח גבית לטרור

חברי הקונגרס מציינים בעצומה כי ביידן עצמו תמך בעבר באחדותה של ירושלים: "חוק שגרירות ירושלים משנת 1995" שתמכת בו בהיותך סנאטור, ממחיש את מדיניות ארה"ב "לשמור על ירושלים עיר מאוחדת, תוך שמירת חופש דת וזכויות שוות לכל הקבוצות הדתיות והאתניות".

חברי הקונגרס מוסיפים כי הביקור עלול להוות רוח גבית לטרור: "ביקורך במזרח ירושלים יתגמל את הרשות הפלסטינית הממשיכה לתמוך בפעולות טרור, פיגועים ואלימות נגד אזרחים ישראלים בהר הבית". לסיום קוראים חברי הקונגרס: "אנו קוראים לך לכבד את בעלת בריתנו הקרובה ישראל ולא ליצור תקדים היסטורי של ביקור נשיא ארה"ב במזרח ירושלים". על העצומה צפויים לחתום עשרות חברי קונגרס והיא תימסר לנשיא.