לחץ פלשתיני על ביידן: קרא להקפאת בנייה ביהודה ושומרון

לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, לחץ מהצד הפלשתיני על הנשיא לקרוא להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון | לפי מקורות פלשתיניים, ביידן שוקל לומר בהצהרותיו כי המשך הבנייה בהתנחלויות מסכן את פתרון שתי המדינות ומרחיק את הצדדים מהסכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 08:27 יג בתמוז התשפב

לחץ פלשתיני על ביידן: קרא להקפאת בנייה ביהודה ושומרון
ביידן על רקע קרני שומרון, צילום: shutterstock/Flash90

לקראת נחיתתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, לחץ פלשתיני עליו שיקרא להקפאה בהתנחלויות. "ההנהגה ברמאללה לוחצת על הממשל האמריקני שביידן יכלול בדבריו בזמן ביקורו באזור קריאה להקפאת הבנייה בהתנחלויות, או לכל הפחות מחוץ לגושים", כך מוסרים מקורות פלשתיניים לכאן. הדברים פורסמו הבוקר (ג') לראשונה בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

ביידן שוקל לומר כי המשך הבנייה מסכם את השלום

המקורות הפלשתיניים מסרו כי גורמים אמריקנים מסרו להם שביידן שוקל לומר בהצהרותיו כי המשך הבנייה בהתנחלויות מסכן את פתרון שתי המדינות ומרחיק את הצדדים מהסכם קבע, ואף לומר כי פתרון שתי המדינות הוא היחיד המקובל על האמריקנים.

נזכיר כי בסקר חדש שפורסם אמש (ב') ישנו רוב גדול מאוד מהציבור הישראלי שלא מאמין שביידן יצליח להביא לפריצת דרך ביחסים בין ישראל לפלשתינים. לגביי פתרון שתי המדינות, במידה וישראל תסכים לפתרון שתי המדינות, חלק קטן מהיהודים (32%) וחלק גדול מהערבים (71%) יסכימו לפתרון שתי המדינות, ישראל והמדינה הפלשתינית.

כזכור, בסוף השבוע האחרון ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. השיחות עסקו בין השאר בביקורו הצפוי של ביידן בישראל על הצורך להעמיק את שיתוף הפעולה והיחסים בין המדינות. עוד לפני כן, אבו מאזן נפגש ברמאללה עם שר הביטחון בני גנץ.