לקראת ביקור ביידן נתניהו מתריס: "אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים"

יו"ר האופוזיציה התייחס לביקורו הרשמי של נשיא ארצות הברית וסיפר על מנהיגי מדינות ערב שסומכים עליו, "הם יודעים שתחת הנהגתי לא יהיה לאיראן נשק גרעיני". אם אשוב בשליחותכם להנהיג אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם ערב הסעודית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/07/22 18:06 יב בתמוז התשפב

לקראת ביקור ביידן נתניהו מתריס: "אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים"
נתניהו בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן יגיע לביקור רשמי ראשון בתפקידו הבכיר בהמשך השבוע, ובזמן שבבירה נערכים עם חסימות כבישים, גרירת רכבים ואירוח במלונות, גם המערכת הפוליטית מתכוננת למאורע. כזכור, בזמן קביעת הביקור היה זה נפתלי בנט ראש הממשלה, אולם לאחר טלטלות פוליטיות רבות, יאיר לפיד הוא זה שיקבל את פני ביידן בתפקיד ראש הממשלה. 

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר הערב (ב') הצהרה לתקשורת לקראת הביקור הרשמי, ובאולם ירושלים בכנסת התייחס לבחירות הקרובות בחודש נובמבר, "אם אשוב בשליחותכם להנהיג את מדינת ישראל אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם ערב הסעודית וגם עם מדינות ערביות נוספות". 

על "הסכמי אברהם" שנחתמו עוד בתקופת כהונתו והביאו לשלום היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, אמר, "אני מבקש להביע את הערכתי לנסיך הכתר של סעודיה, מוחמד בן סלמן, על תרומתו להשגת ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו, 'הסכמי אברהם'". עוד הוסיף, "אני יודע שמנהיגים במדינות ערב סומכים עלי, הם יודעים שתחת הנהגתי לא יהיה לאיראן נשק גרעיני". 

לאחר ההודעה אמש (א') על איחוד הרשימות בין המפלגות של שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הגיב יו"ר הליכוד ואמר: "אנחנו בליכוד לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. המפלגה של גדעון וגנץ רק מחדדת את השאלה בבחירות הקרובות - האם שוב תקום ממשלת שמאל של יאיר לפיד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת או האם תצביעו לליכוד בהנהגתי ויחד נקים ממשלה לאומית חזקה, יציבה, ממשלה שתחזיר לכל אזרחי ישראל גם את הביטחון וגם את התקווה".