אישה בהריון סירבה לקבל דו"ח תנועה בטענה מפתיעה במיוחד

אישה בהריון מיהרה לאסוף את בנה מבית הספר ונסעה לבדה בנתיב המיועד לשני נוסעים לפחות. האישה סירבה לשלם את הדו"ח בטענה כי מאז ביטול פסק הדין המתיר הפלות העובר נחשב אדם נוסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 19:53 יב בתמוז התשפב

אישה בהריון סירבה לקבל דו"ח תנועה בטענה מפתיעה במיוחד
ארצות הברית, צילום: shutterstock

פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב שביטלה את פסק הדין רו נגד ווייד שהתיר לבצע הפלות ממשיכה לעורר ויכוחים עזים ומחאות. ברנדי בוטון מפלאנו טקסס החליטה להשתמש בפסיקה לטובתה ולהביע מחאה בטענה מקורית במיוחד.  

בוטון, הנמצאת בשבוע ה-34 להריונה, מיהרה לאסוף את בנה מבית הספר ונעצרה על ידי המשטרה בשעה שנסעה לבדה בנתיב השמור לרכבים בהם שני נוסעים לפחות. כשנשאלה מדוע היא משתמשת בנתיב הייעודי למרות שהיא לבד ברכב החליטה בוטון להשתמש בשינוי פסק הדין רו נגד ווייד ולגייס את האיסור על הפלות לטובתה.

צילום: shutterstock העובר הוא אדם נוסף

"התינוקת שברחמי היא אדם נוסף"

״נסעתי לאסוף את הבן שלי. ידעתי שאני לא יכולה לאחר אפילו בדקה, אז לקחתי את נתיב ה-HOV (high-occupancy vehicle). כשיצאתי מה-HOV, היה מחסום בקצה היציאה. לחצתי על הבלמים, והמשטרה עצרה אותי. השוטר הציץ פנימה ושאל 'יש עוד מישהו במכונית?' סיפרה בוטון ל"דאלאס מורנינג ניוז", "הצבעתי על הבטן שלי ואמרתי, 'התינוקת שלי ממש כאן. היא בן אדם'". 

השוטר לא התרשם מדבריה. "הוא טען שעל פי חוק הנוסעים צריכים להיות 'שני אנשים מחוץ לגוף'" המשיכה בוטון. לא היה לו כח להתמודד עם הטענות שלי אז הוא העביר אותי לקצין נוסף שנתן לי דו"ח תוך כדי שהוא אומר שאם אלחם בדו"ח כנראה שאצליח לבטל אותו".