יאיר לפיד בטקס לחללי צוק איתן: "על הקמים להורגנו - נשכים להרוג"

בטקס האזכרה השנתי לחללי צוק איתן, ראש הממשלה אמר שבמקום סבבי לחימה בלתי נגמרים בעזה, על מדינת ישראל למצוא חלופות אחרות| על פעולתה של הממשלה השנה האחרונה: "בשנה האחרונה ממשלת ישראל נקטה במדיניות אפס סבלנות וסובלנות כלפי הטרור מעזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 18:10 יא בתמוז התשפב

יאיר לפיד בטקס לחללי צוק איתן: "על הקמים להורגנו - נשכים להרוג"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שמונה שנים למבצע צוק איתן: ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא נאום בטקס האזכרה השנתי לזכר חללי מערכת צוק איתן, בהשתתפות יו"ר הכנסת, מיקי לוי, שר הביטחון, בני גנץ, והמשפחות השכולות.  

לפיד התייחס על פעילותה של הממשלה נגד חמאס בעזה וציין שתופעות שנראו כשגרתיות כמעט נעלמו בשנה האחרונה. "בשנה האחרונה ממשלת ישראל נקטה במדיניות אפס סבלנות וסובלנות כלפי הטרור מעזה", אמר לפיד, "כל פעילות עוינת זכתה לתגובה מידית שהבהירה לאויב שאתנו לא מתעסקים. מדיניות הזו התבצעה במקצועיות על ידי כוחות הביטחון והוכיחה את עצמה תופעות שנראו לנו כמו גזרת גורל כמו בלוני התבערה ומזוודות הדולרים וטפטופי הירי מהרצועה נפסקו כמעט לחלוטין".

תוצאות צוק איתן ברצועת עזה

תוצאות צוק איתן ברצועת עזה צילום: Aaed Tayeh/Flash90

"אפס סובלנות לטרור אפס הכלה של ירי או פגיעה בישראלי על הקמים להורגנו - נשכים להרוג"

ראש הממשלה אמר שכדי למנוע את צוק איתן הבא, מדינת ישראל צריכה להקפיד על שני עקרונות. "העיקרון הראשון הוא כאמור אפס סובלנות לטרור אפס הכלה של ירי או פגיעה בישראלי על הקמים להורגנו - נשכים להרוג", אמר לפיד, "העיקרון השני שצריך לגרום להם לאוכלוסייה האזרחית בעזה להבין שאפשר לחיות אחרת ללחוץ על החמאס, להפסיק את הירי על ישראל לשכם כך הרחבנו את רישיונות העבודה של תושבי עזה ואנחנו ממשיכים לקדם את מתווה כלכלה תמורת בטחון". 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפיד מאמין שבמקום שבמקום להגיע לסבבי לחימה בעזה, אפשר למצוא חלופות אחרות שאינם צבאיות. "בהרבה מאוד זמן ששתי החלופות היחידות שנמצאות על השולחן הם כיבוש עזה או סבבי לחימה בלתי נגמרים", אמר לפיד, "התפקיד שלנו הוא למצוא אפשרויות טובות יותר. עוצמתו של צה"ל מאפשרת לנו חופש פעולה בעזה אבל עוצמתו מאפשרת לנו גם חופש פעולה כלכלי ומדיני". 

"המשותף ביננו רב על המפריד, העוצמה שלנו היא הביחד שלנו"

בסוף דבריו דבריו, ביקש ראש הממשלה שלקראת תקופת הבחירות, נזכור שהכוח שלנו הוא באחדותנו. "ביום הזה, בתקופה הזאת, שהפילוג והשסע מאיימים על החברה הישראלית, אני מסתכל מסביב על בית העלמין הזה ואני מזכיר לכולנו: המשותף ביננו רב על המפריד, העוצמה שלנו היא הביחד שלנו", סיים לפיד את דבריו.