קריאה לרון חולדאי: הצב צופר בתל אביב המודיע על כניסת השבת

איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת, קורא להציב צופר שבת המודיע על כניסת שבת, באזור המדרחוב והטיילת בתל אביב: "כיום יש אפשרות טכנית לדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 14:23 יא בתמוז התשפב

קריאה לרון חולדאי: הצב צופר בתל אביב המודיע על כניסת השבת
יום כיפור בתל אביב, צילום: Miriam Alster/Flash 90

בשנים האחרונות הפכו להיות שכונות שלמות גם בתל אביב וגם בנתניה, אזור מרכזי לעליית יהודים מצרפת דתיים וחרדים, וחלקם הגדול אף מתגורר בערים הללו. כמו כן, לאזור מגיעים תיירים יהודים-צרפתים רבים לפרקי זמן קצרים לבקר במקום. איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת, קורא היום (א') להציב צופר המודיע על כניסת שבת, כמו שנהוג בכמה מקומות, לדבריהם הדבר יעזור לקהילה הצרפתית לדעת מתי כניסת השבת, ובפרט לצרפתים שטרם למדו את השפה העברית הלא פשוטה עבורם.

בארגון אמרו כי "כיום יש אפשרות טכנית, שצופר השבת ישמיע מנגינות או פיוטים דתיים שינעימו את התחושה הטובה לציבור לפני כניסת השבת לזמן קצר של דקה או חצי דקה, כמו שנהוג בכמה ערים בישראל בשכונות החרדים, וכמו שהיה נהוג להודיע להתכונן לשבת מאות שנים גם בחו"ל על ידי תקיעת השופר".

צפירת שבת היא קול המושמע בשכונות דתיות וחרדיות בישראל ובמספר מדינות נוספות, בזמן הדלקת הנרות לפני כניסת השבת והחג. מטרת הצפירה היא הכרזה על כניסת השבת או החג.