זה לקח 29 שנים: רוצח ורדית בקרקנוט הודה במעשיו וצפוי לקבל מאסר עולם

ב-30 בנובמבר 1993 נרצחה ורדית בקרקנוט בת ה-27 וגופתה נמצאה ביער אשתאול הסמוך לבית שמש. במרץ 2019 הוגש כתב אישום נגד ולרי סאקוביץ' באשמה שביצע את הרצח, והבוקר הוא הודה במעשים במסגרת הסדר טיעון: "שמחים שהיום הגיע המסע הזה לסיומו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 11:03 יא בתמוז התשפב

זה לקח 29 שנים: רוצח ורדית בקרקנוט הודה במעשיו וצפוי לקבל מאסר עולם
ולרי סאקוביץ' הודה במעשיו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ורדית בקרקנוט נרצחה בתאריך 30 בנובמבר 1993. גופתה של בת ה-27 נמצאה ביער אשתאול הסמוך לבית שמש עם סימני אלימות על גופה וחשד לאונס. במרץ 2019 הוגש כתב אישום נגד ולרי סאקוביץ' באשמה שביצע את הרצח, והבוקר (א') הוא הודה והורשע ברצח במסגרת עסקת טיעון בו נמחק מעשה הסדום שיוחס לו. על הרוצח, שברוב השנים שעברו עד שנתפס שהה בבלארוס, נגזר עליו מאסר עולם.

הפרקליטות ויתרה למעשה על האישום במעשה סדום בטענה שמדובר בגבר מבוגר. בגלל 29 השנים שחלפו, מדובר היה בתיק מורכב מבחינה ראייתית. בעקבוצת כך הסדר הטיעון חסך את המורכבויות הללו, ואולי אפילו את הסיכון ביחס לחלק מהאישומים.

"מדובר ברצח אכזרי שבוצע באישה צעירה בראשית חייה, שכל שביקשה היה להגיע לביתה", אמרה הבוקר עו"ד אשרת שהם מפרקליטות מחוז ירושלים. "לאחר 29 שנים שבהן לא שקטה מערכת אכיפת החוק עד הבאתו של הנאשם לדין, היום הסתיים ההליך על דרך של הרשעה מלאה בעבירת רצח. אנחנו שולחים חיזוקים וחיבוקים למשפחת הקורבן, ואנחנו שמחים שהיום הגיע המסע הזה לסיומו על דרך של הבאתו של הנאשם לעונש של מאסר מאחורי סורג ובריח עד לשארית חייו".