פסיקה תקדימית עידן רול והראל סקעת יוכרו כנשואים למרות שהתחתנו בזום

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל בסוף השבוע החלטה תקדימית לפיה זוגות שנישאו במדינה אחרת באמצעות הזום יוכרו כנשואים ישראלים שנישאו נישואים אזרחיים בחו"ל |בין הזוגות: סגן השר עידן רול והזמר הראל סקעת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 08:35 יא בתמוז התשפב

עידן רול והראל סקעת יוכרו כנשואים למרות שהתחתנו בזום
עידן רול, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל החלטה תקדימית ומכריעה בסוף השבוע: לידי השופטת אפרת פינק הגיעה עתירה שדרשה כי המדינה תחויב לרשום כנשואים ישראלים שנישאו נישואים אזרחיים בחו"ל באמצעות הזום. בישראל ישנם מאות זוגות שהפסיקה תעזור להם, בעיקר מקהילת הלהט"ב. בין הזוגות: סגן השר עידן רול והזמר הראל סקעת.

על פי הפרסום של כתב כאן חדשות איתי שיקמן, החלטתה של השופטת אפרת פינק הסתמכה על שלושה טעמים: התעודה הציבורית מטעם מדינת יוטה שהוצגה לרשם האוכלוסין מטעם המדינה הייתה תקפה ומהימנה ועל כן, עליו היה לרשום את הזוג (לפי הלכת פונק שלזינגר של בית המשפט העליון), ההכרעה בשאלה היכן נערך הטקס (ישראל או יוטה) - אינה בסמכות פקיד האוכלוסין, עיקרון השוויון: בשל התקדים שכמה זוגות כבר נרשמו באופן זה. 

"‏ניצחנו. מברך על פסיקה חשובה"

בפסיקתה אמרה השופטת: "אי היציאה משטח מדינת ישראל לשם ביצוע הטקס אינה מהווה אי נכונות גלויה לעין, המקימה חובה לבחון את תעודת הנישואין שהוצגה. הגם שנישואין בהיוועדות חזותית לא היו מוכרים בעבר ולא נרשמו בישראל, די בבירור שבוצע על מנת להיוודע לתהליך, ובכך להביא לסיום הבירור ולרישום הנישואין במרשם. לרשות המדינה עומדת אפשרות הערעור לעליון. פסיקה נגד המדינה בעליון תהפוך את הפסיקה להלכה פסוקה. 

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו אמר לכאן חדשות: "‏ניצחנו. מברך על פסיקה חשובה וצודקת שקובעת את המובן מאליו - זוג שנישא בחו״ל (גם בזום) - יוכר כנשוי גם בישראל. קורא למדינה שלא לערער על הפסיקה".