סערת מינוי ביילין: איילת שקד מצטרפת למתנגדים

כל חברי הכנסת הימניים בממשלה הצליחו להתאחד סביב סוגיה אחת: כולם מפחדים מהמינוי של יוסי ביילין, יו"ר מרצ לשעבר לראש רשות הטבע והגנים, אותו מנסה לקדם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בזמן ממשלת מעבר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 12:18 ט בתמוז התשפב

סערת מינוי ביילין: איילת שקד מצטרפת למתנגדים
איילת שקד, צילום: Roy Alima/Flash90

הימין מתאחד: בימים האחרונים מקדמת השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג את מינויו של יוסי ביילין, יו"ר מרצ לשעבר ליו"ר רשות הטבע והגנים. עוד ועוד חברי כנסת, מהאופוזיציה והקואליציה כאחד יוצאים כנגד המינוי, בטענה שהוא נעשה בתקופה של ממשלת מעבר.

הבוקר (ו') הצטרפו למתנגדם גם יועז הנדל שאמר: "אין שום סיבה להביא מינוי כזה בתקופת בחירות, וללא וודאות כי היו"ר הנכנס ישמור על האתרים הלאומיים בירושלים וביהודה ושומרון". גם שרת הפנים איילת שקד לא אוהבת את הרעיון בכלל, היא אף פנתה לראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, דרשה ממנו להשתמש בזכות הוטו ולבטל או ולעכב את המינוי עד שהממשלה תקבל התחייבות מפורשת מביילין ששום אתר בירושלים או ביו״ש לא יפגע ופיתוחו לא יעוכב.

"השמאל רומס את החוק ומצפצף על כל נוהל תקין"

ח"כ אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה שתעצור את המינוי. במכתבו ציין ח"כ סופר כי "לאור העובדה כי המינוי מתבצע על ידי ממשלת מעבר, וכי אורך הקדנציה של יו"ר רט"ג נבחר הינה ל-4 שנים מלאות, ישנו טעם לפגם בעצם הצעת המחליטים העולה לישיבת הממשלה ובוודאי במינויו של מר ביילין לתפקיד".

גם בן גביר הצטרף למתנגדים ואמר כי: "השמאל רומס את החוק ומצפצף על כל נוהל תקין. מינוי פוליטי בתקופת הבחירות מנוגד לחוק והשוחד הפוליטי של מרצ לא יכול לעבור על סדר היום. מצופה מהיועמ"ש לפסול כל מינוי בתקופת הבחירות. אם היה מדובר במינוי מהצד השני של המפה זה היה נפסל לאלתר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן