אחרי היירוטים גנץ מזהיר: "ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב מול כל פעולה תוקפנית"

שר הביטחון הגיע לטקס סיום קורס קצינים והתייחס לרצף היירוטים האחרונים של כלי טיס מכיוון לבנון, "חיזבאללה צריך להבין שהשליחות שהוא מבצע בשם איראן – עלולה להפוך לשליחות קטלנית שתפגע באזרחי לבנון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/07/22 19:13 ח בתמוז התשפב

גנץ מזהיר: "ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב מול כל פעולה תוקפנית"
גנץ בטקס, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (ה') בטקס בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1 והתייחס ליירוטים האחרונים של צה"ל נגד כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מלבנון אל עבר המים הכלכליים של ישראל. "מדינת ישראל יודעת להגן על נכסיה היטב", הבהיר גנץ, "וחיזבאללה צריך להבין שהשליחות שהוא מבצע בשם איראן – עלולה להפוך לשליחות קטלנית שתפגע קודם כל באינטרסים של אזרחי לבנון ומדינת לבנון". 

"ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב מול כל פעולה תוקפנית, והאמצעים והמטרות שעומדים לרשותנו הם נרחבים. מדינת לבנון היא שנושאת באחריות לעצור את התוקפנות האיראנית משטחה הממומשת על ידי חיזבאללה".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בהתייחסו לקצינים הצעירים אמר גנץ, "בעידן של אני ואני – המשימה שלכם הקצינים, היא להוביל את "האנחנו", אתם תצטרכו לשאת את דגל הממלכתיות שהיא קודם כל דאגה למדינת ישראל. עליכם לשים את המטרה החשובה שעבורה כולכם נמצאים פה היום – ביטחון מדינת ישראל ושמירה על חוסנה, לפני האינטרסים האישיים".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי בשבוע שעבר, ביום רביעי, 29 ביוני, זיהו מערכות הגילוי של צה"ל כלי טיס לא מאויש בדרכו מלבנון אל עבר המים הכלכליים של ישראל. כוחות צה"ל הפילו את הכלי במרחק רב מהגבול הימי ולא נשקף איום או סכנה. בצה"ל הדגישו כי הכטב"ם משויך לארגון הטרור חיזבאללה והופל במרחב הימי של לבנון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן