עוד מוצר בסיסי מתייקר: מחיר הביצים שבפיקוח צפוי לעלות

גל עליית המחירים נמשך | לאחר שמחירי הדלק שברו שיאים ולנוכח ההתייקרות הצפויה במחירי החשמל - מחר יעלה גם מחיר הביצים שבפיקוח | במשרד החקלאות מתחייבים: לא תהיה עלייה נוספת לפני החגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 11:33 ח בתמוז התשפב

עוד מוצר בסיסי מתייקר: מחיר הביצים שבפיקוח צפוי לעלות
מונעים את המחסור בביצים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם הביצים הולכות להתייקר: גל עליות המחירים בישראל ממשיך. מחר (ו') ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-6.5% כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-75 אגורות. עליית המחיר הנוכחית מגלמת בתוכה את המלצות ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות מחודש יוני 2021, אז מצאה הוועדה כי נדרש עדכון בשיעור של כ-6.5% במחיר הביצים.

העלייה במחיר הביצים הינה חלק ממהלך רוחבי שמוביל משרד החקלאות ופיתוח הכפר בענף ההטלה. במסגרת המהלך יועברו 380 מיליון שקלים לטובת שדרוג הלולים ומעבר ללולים ללא כלובים, בנוסף לכך ירד המכס על ביצים מיובאות בשיעור של כ-50%.

עדכון מחירים נוסף לא יתקיים עד אחרי חגי תשרי

לטענת המשרד, מאז יוני 2021 חלו תמורות משמעותיות בשוק הביצים, זאת לנוכח הלחימה בין רוסיה ואוקראינה. שינויים אלה, הכוללים את עליית מחירי המזון לבעלי חיים, גרמו לזינוק בעלויות הייצור והשיווק בענף ההטלה ועל כן לא ניתן היה להימנע מעליית המחירים. עוד מוסיפים במשרד כי עדכון מחירים נוסף לא יתרחש לפני נובמבר 2022 - אחרי חגי תשרי.

עלייה גם במחירי הדלק והחשמל

עליית מחירי הביצים מגיעה לאחר גל של עליית מחירים. כזכור, מחירי הדלק האמירו בחודשים האחרונים וחצו לראשונה את רף 8 שקלים לליטר. בנוסף לכך, מחירי החשמל צפויים לעלות בשיעור של כמעט 10%. עליית המחירים המאסיבית מגיעה כאמור על רקע העלייה במחירי הנפט והמשך התחזקותו של הדולר אל מול השקל.