הפטור מוויזה לארצות הברית מתקרב

למרות העיכוב בחקיקה מצד הליכוד, נחתם הסכם אחרון שהוא צעד משמעותי נוסף לקראת הפטור מוויזות | שרת הפנים איילת שקד: "הליכוד מנסה לעכב לאזרחי מדינת ישראל את הפטור מוויזות אבל אנחנו ממשיכים לרוץ בכל הכוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 09:41 ח בתמוז התשפב

הפטור מוויזה לארצות הברית מתקרב
מעמד החתימה, צילום: ללא

השר לביטחון פנים, עמר בר לב חתם היום (ה') ביחד עם סגן שגריר ארה"ב בישראל, ג'ונתן שרייר במעמד שרת הפנים, איילת שקד שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות, על הסכם בדבר שיתוף המידע (PCSC).


 

כחלק מתהליך הכניסה של ישראל לתוכנית ה-VWP, תוכנית הפטור מוויזות לארה"ב, ישראל כמו יתר המדינות נדרשת לעמוד במספר תנאי סף בינלאומיים שיאפשרו לה להיכנס לתוכנית. בתחילת חודש מרץ ישראל חתמה על ההסכם הראשון בדבר שיתוף המידע והיום נחתם הסכם שני, המרכזי מבין השניים, שיאפשר שיתוף מידע באופן הדדי, הפעם אל מול ה-FBI. במסגרת שיתוף המידע יוכלו שתי המדינות לבדוק 1000 פעמים בשנה טביעת אצבע שנלקחת מהמדינה השניה ולשאול  אודות אזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות. נציין כי עדיין יש להעביר בכנסת את החוקים שנתקעו בשבועות האחרונים.

שרת הפנים, איילת שקד מסרה: "זהו, כל ההסכמים נחתמו, כעת נותר להעביר בכנסת שלושה חוקים.
על אף שהליכוד מנסה לעכב לאזרחי מדינת ישראל את הפטור מויזות שנמצאות בשלב הכי מתקדם שהיו איי פעם עקב שיקולים פוליטיים, אנחנו ממשיכים לרוץ בכל הכוח במקביל ולקדם עוד הסכמים שהם תנאי הכרחי לכניסה לתוכנית הפטור. ביחד עם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס אנחנו עובדים ברמה היום יומית כדי לסיים את התהליך עד דצמבר. אני מתחייבת להמשיך לקדם את המשימה הכל כך חשובה הזו ומתכוונת לדרוש גם אחרי הבחירות להמשיך ולעסוק בה על מנת להביא את הבשורה שכל אזרחי מדינת ישראל כל כך מחכים לה״.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב הוסיף: "הסכם ה-PSCS הוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. ההסכם יסדיר מנגנונים להגברת שיתוף הפעולה בין ממשלת ישראל לממשל בארצות הברית בכל הנוגע למלחמה בפשיעה חמורה ובטרור, באמצעות מערכות מתקדמות שיאפשרו לנטר ולאתר גורמים חשודים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן