בצעד חריג: ממשל ביידן ביטל את הוויזה של הרב שמואל אליהו

ממסיבה לא ברורה ממשל ארצות הברית ביטל את אשרת הוויזה של הרב המפורסם למרות שטרם פג תוקפה | בסביבת הרב מניחים כי מדובר בהתבטאויותיו של הרב נגד המגזר הערבי והרפורמי שהביאו להחלטה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/05/22 21:45 כט באייר התשפב

בצעד חריג: ממשל ביידן ביטל את הוויזה של הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו, מזהיר מפני הערבים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשל ביידן נגד הרב: שגרירות ארצות הברית הודיעה היום לרב שמואל אליהו רבה הראשי של צפת וחבר במועצת הרבנות הראשית. שהוויזה שלו לארצות הברית  מבוטלת, זאת על אף שתוקפה הוא לעוד עשרות שנים, כך על פי דיווח בישראל היום. צעד של שלילת וויזה הינו צעד חריג ביותר ופוגעני ביותר כלפי הרב, שכן לרב מסעות רבים בחוץ לארץ בהם גם בקהילות יהודיות בארצות הברית. 

הרב שמואל אליהו ידוע בדעותיו הפוליטיות המזוהות עם הימין, בעבר התבטא נגד השכרת דירות לערבים בצפת. אמש ,יום ירושלים התבטא הרב בהקשר של מצעד הדגלים ואמר "חשוב שיהיה ברור להם ולכל העמים. ירושלים היא עיר יהודית מאז ימי דוד המלך ולעולם לא נוותר עליה. הנוכחות של הערבים בהר הבית היא טעות היסטורית כואבת ומצערת ואנחנו נעשה את הכל בכדי לתקן אותה בעזרת ה' במהרה". 

צילום: shutterstock

לא מן הנמנע שהתבטאויות אלו ותלונות שהגיעו מארגונים בישראל לארצות הברית בגינן הן אלו שהובילו את הממשל להחלטה. 

לשכת הרב שמואל אליהו: זו פעולה של אנטי ציונים כמו התנועה הרפורמית

מלשכת הרב שמואל אליה נמסר: "חרף פניות לקונסוליה האמריקנית, לא קיבלנו שום נימוק שיסביר את סיבת שלילת הוויזה שהייתה בתוקף עשרות שנים. מבירורים שערכנו עולה כי זו פעולה של אנטי ציונים כמו התנועה הרפורמית, גורמים שמנסים באופן תדיר לפגוע בחופש הביטוי ולהשתיק רבנים. אחרי שלא הצליחו להשתיק את הרב אליהו בדרכים משפטיות הם מנסים כעת לסתום את פה הרב בדרכים קטנוניות כאלו ואחרות. אין סיבה לחשש - הם לא יצליחו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן