"אין סימטריה": גורם ישראלי בכיר מאוכזב מהאמריקאים בפרשת מות העיתונאית

האמריקאים פרסמו השבוע תחקיר וקבעו כי לא ניתן לקבוע סופית מאיזה נשק נורה הקליע שפגע בשירין אבו עאקלה והביא למותה, אולם ככל הנראה מדובר בירי של חייל צה"ל | גורם ישראלי בכיר: מדינת ישראל מסתייגת מהמסקנה האמריקאית הסופית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/07/22 07:33 ח בתמוז התשפב

"אין סימטריה": גורם ישראלי בכיר מאוכזב מהאמריקאים בפרשת מות העיתונאית
מחאה בעקבות מות העיתונאית, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

משרד החוץ האמריקאי פרסם השבוע הודעה, לפיה החקירה לבדיקת מותה של עיתונאית רשת "אל ג'זירה" שירין אבו-עאקלה בחודש מאי, לא תוכל לקבוע סופית מאיזה נשק נורה הקליע שפגע בה והביא למותה, אולם ככל הנראה מדובר בירי של חייל צה"ל. "עם כל הכבוד, אני חושב שאין כאן סימטריה", אמר גורם ישראל בכיר בתדרוך עיתונאים שנערך לפנות בוקר (ה') בוושינגטון.

הגורם הישראלי הביע אכזבה מההודעה של האמריקאים בעניין ומכך שממשל ביידן התייחס באופן שווה לחקירה הישראלית ולזו של הפלשתינים, כך על פי דיווח ב"כאן חדשות". עוד פורסם כי הגורם הוסיף כי ישראל חקרה את כל החיילים המעורבים בפרת מות העיתונאית, כאשר מנגד לפלשתינים אין יכולת לעשות כך בשל העובדה שהרשות הפלשתינית לא שולטת בנעשה באזור ג׳נין. בשורה התחתונה הגורם הישראלי הבכיר אמר כי ישראל מסתייגת מהמסקנה האמריקאית הסופית. 

"תוצאה של נסיבות טרגיות במהלך מבצע צה"לי"

נזכיר לאחר פרסום התחקיר, במשרד החוץ האמריקאי הסבירו כי הקליע שפגע בעיתונאית ניזוק באופן שהקשה על המומחים להגיע לכדי מסקנות מוחלטות.

בהודעה הרשמית נכתב כי גנרל מייקל פנזל, המתאם של משרד החוץ האמריקאי, הגיע למסקנה כי ירי מכיוון עמדת צה"ל הוא שהביא ככל הנראה למותה של אבו עאקלה. עם זאת, צוין בהודעה כי לא מצאו סיבה להאמין שהירי בוצע בכוונה על מנת לפגוע, אלא "כתוצאה של נסיבות טרגיות במהלך מבצע צה"לי נגד פלגים של הג'יהאד האסלאמי ב-11 במאי 2022 בג'נין, בעקבות סדרה של התקפות טרור בישראל".