הטבח בהיילנד פארק: 2 מיליון דולר גוייסו לטובת הילד היהודי שנותר יתום

איידן מקארתי, בן השנתיים, נמצא משוטט בין גופות הוריו לאחר הטבח בשיקאגו. 2 מיליון דולר גוייסו עד כה בקמפיין המונים שנפתח עבורו | ארבעה מתוך שבעת הנרצחים בטבח - יהודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 14:34 ז בתמוז התשפב

הטבח בהיילנד פארק: 2 מיליון דולר גוייסו לטובת הילד היהודי שנותר יתום
צילום: צילום מסך

איידן מקארתי, פעוט בן שנתיים, שהגיע עם הוריו למצעד לכבוד הארבעה ביולי בעיירה היילנד פארק שבאילינוי, נמצא משוטט לבדו בין הגופות. הוריו של איידן - קווין מקארתי (37) ואירנה לבברג (35) נרצחו שניהם במהלך הטבח. עוברי אורך מצאו את איידן משוטט לבדו במהלך הכאוס והעבירו אותו לסבו וסבתו היהודים.

ארבעה מתוך שבעת הנרצחים בטבח - יהודים

ארבעה מתוך שבעת הנרצחים בטבח שהתרחש ביום שני - יהודים. מדובר בשיעור חריג אך "היילנד פארק" נחשבת עיירה "יהודית" - כמחצית מהתושבים בפרבר הצפוני של שיקגו הם יהודים, גבוה משמעותית מהממוצע הארצי שעומד על שלושה אחוזים בלבד.

למרות המספר הרב של הרוגים יהודים, הקונסול הכללי של ישראל בשיקגו ינאם כהן אמר ל"טיימס אוף ישראל": "אין כרגע אינדיקציות לכך שמדובר באירוע אנטישמי, למרות שפרופיל התוקף יכול להיחשב תואם לאירוע כזה".

עד ראיה שנכח במקום תיאר אישה הנושאת את ההפעוט שהיה מכוסה בדם. דיינה וגרג רינג, עדי ראיה נוספים, מסרו כי האישה שנשאה את איידן הייתה בהלם. "היא רעדה פיזית, כל הגוף שלה..." אמרה דיינה רינג, "הבנו שבמצבה היא לא צריכה להחזיק, או להתמודד עם ילד קטן".

"רציתי לנסות למצוא את ההורים של הילד הקטן, עליתי, ראיתי גופות, ראיתי מה קורה, ואז חזרנו לחמותי", הוסיף גרג רינג. "הוא פשוט נשאר וצפה בסרטים מצוירים עד שהגיע בלש ולקח אותו לסבא וסבתא שלו".

צפו בדיווח ב-Evening Standard News:

סבו של איידן ואביה של אירינה, מייקל לבברג, אמר ל"שיקגו סאן טיימס" שקווין מת כשהגן על בנו הפעוט. "איידן היה מתחת לגופו (של קווין) כשהוא נורה". לבברג הוסיף שכאשר אסף את איידן בתחנת המשטרה, שאל אותו הילד האם "אמא ואבא באים בקרוב".

חברי המשפחה פתחו בקמפיין גיוס המונים באתר "GoFundMe" על מנת לסייע למשפחתו של איידן בגידולו. 2 מיליון דולר גויסו בקמפיין עד לשעות הבוקר.

צילום: צילום מסך