עיסוואי פריג' לא יתמודד בבחירות הקרובות וקורא להורוביץ להתפטר

השר המוסלמי השני בתולדות המדינה הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, "החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ, צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/07/22 21:01 ו בתמוז התשפב

עיסוואי פריג' לא יתמודד בבחירות הקרובות וקורא להורוביץ להתפטר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג' ממרצ, הודיע הערב (ג') על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות. בהודעת הפרידה שלו קבע השר כי הוא אינו מתכוון לנוח בחודשים הקרובים, אלא, "להתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר".

פריג', השר המוסלמי השני בתולדות המדינה אחרי ראלב מג'אדלה, נבחר לראשונה כחבר כנסת בשנת 2013, בבחירות לכנסת ה-19. "אני גאה מאוד בדרך שעשיתי בכנסת ובממשלה. פעלתי ככל האפשר למען קידום השותפות וחיזוק היחסים בין יהודים וערבים בישראל ולביסוס יחסי מדינת ישראל ואזרחיה עם מדינות האזור", כך כתב פריג' בפוסט פרידה, "גאה בחברותי בממשלה, ממשלת שינוי אמיתית, ממשלה שהפיחה תקווה בציבורים גדולים, ממשלה שעשתה הרבה מאוד ושעלינו להבטיח שתוכל להמשיך לעשות גם בעתיד.

הורוביץ: "מרצ בהנהגתי הגיעה להישג גדול"

"כחבר מרצ למעלה משלושים שנה, מרצ היא הקול שאני מאמין בו. אמשיך לפעול כדי לחזק ולתמוך בקול שחשוב שימשיך להישמע בחוזקה, כחלק ממפלגה סוציאל דמוקרטית גדולה. החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ, צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר, אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה. עדכנתי בהחלטתי את ראש הממשלה יאיר לפיד. מנהיג, חבר ושותף לדרך שאני מחויב לעשות כל שאוכל בכדי שימשיך להוביל את מדינת ישראל". חבר הכנסת מוסי רז ממרצ אמר כי מדובר בהחלטה שהיא מכה למפלגה, "לפוליטיקה הישראלית, לכל מי שמאמינים בזכויות אדם ושותפות יהודית ערבית ולאזרחיות ולאזרחי ישראל כולם. עיסאווי, תחסר לנו מאוד". 

בראיון לחדשות 12, קרא פריג' ליו"ר מפלגתו, שר הבריאות ניצן הורוביץ להתפטר. על כך השיב הורוביץ: "מרצ בהנהגתי הגיעה להישג גדול כאשר הכפילה את כוחה בבחירות האחרונות. הכנסתי את מרצ לממשלה כגורם משמעותי, אחרי 20 שנה באופוזיציה. ברוח זו גם מיניתי את עיסאווי פריג׳ לשר בממשלה, כדי לחזק את השותפות היהודית-ערבית".