בחירות 2022

דרמה בכיר בליכוד החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים

הפתעה בליכוד: רגע לפני הפריימריז, חבר הכנסת יובל שטייניץ מהליכוד צפוי להודיע היום על פרישה מהחיים הפוליטיים אחרי קריירה ארוכה ומספר תפקידי שר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 11:17 ו בתמוז התשפב

בכיר בליכוד החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

מפלגת הליכוד מתקרבת אל הפריימריז שיערך בחודש הבא, אחרי שלוש שנים בהם לא שונתה הרשימה לכנסת באופן משמעותי. לקראת ההודעה על תאריכי הבחירות, דמות בכירה ומוערכת בליכוד מחליטה להודיע היום על פרישה מהחיים הפוליטיים. 

יובל שטייניץ פורש מהחיים הפוליטיים

השר לשעבר חבר הכנסת יובל שטייניץ הודיע על פרישה ולא יתמודד בבחירות הקרובות. שטייניץ הוא חבר כנסת מטעם סיעת הליכוד. וכיהן בעבר במספר תפקידים בכירים, שר האנרגיה, שר האוצר ושר המודיעין. שטייניץ הצטרף לליכוד בשנת 1996 יצא בתמיכה גלויה בבנימין נתניהו.

שטייניץ נשוי לגילה כנפי-שטייניץ, שמונתה רק לאחרונה לתפקיד שופטת בית המשפט העליון, הם הורים לשלושה, ומתגוררים במבשרת ציון.

בפוסט הפרדה שלו מהמפלגה כתב: "חברים יקרים, לפני זמן קצר הודעתי ליו"ר הליכוד נתניהו, על החלטתי שלא להתמודד בבחירות הקרובות. לאחר 23 שנים כחבר כנסת - שבמהלכן זכיתי לכהן בתור שר האוצר, שר המודיעין, שר האנרגיה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון - הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי. 

אני גאה בהישגים שהשגתי במסגרת תפקידיי השונים, בכלכלה, במדינאות ובביטחון. חלקם בעלי משמעות היסטורית, כגון: חשיפת תוכנית הגרעין הסורית; המצאת התקציב הדו שנתי הראשון מסוגו בעולם; הכנסתה של ישראל ל-OECD ; חילוצה של הכלכלה מהמשבר הגלובלי 2009-2012; ומתווה הגז והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה. אני מודה לחברי הליכוד, ולכל עם ישראל, על הזכות הנדירה שנפלה בחלקי לשרת את המולדת ולהשפיע בנושאים הנוגעים לקיומה ולשגשוגה של המדינה. 

אני מעמיד את עצמי לרשות חבריי בליכוד במערכת הבחירות, בתקווה שהתוצאות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי, ותאפשרנה את הקמתה של ממשלה לאומית ואיכותית בהובלת נתניהו והליכוד".