בחירות 2022

בליכוד נפרדים משטייניץ: "חבר נאמן ויקר"

אחרי 23 שנה כחבר כנסת הודיע יובל שטייניץ כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות הקרובות | החברים מהליכוד מיהרו להיפרד, נתניהו: "בטוח שיובל ימשיך לתרום"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 12:12 ו בתמוז התשפב

בליכוד נפרדים משטייניץ: "חבר נאמן ויקר"
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

יובל שטייניץ פורש מהחיים הפוליטיים

השר לשעבר חבר הכנסת יובל שטייניץ הודיע על פרישה ולא יתמודד בבחירות הקרובות. שטייניץ הוא חבר כנסת מטעם סיעת הליכוד. וכיהן בעבר במספר תפקידים בכירים, שר האנרגיה, שר האוצר ושר המודיעין. שטייניץ הצטרף לליכוד בשנת 1996 יצא בתמיכה גלויה בבנימין נתניהו. שטייניץ נשוי לגילה כנפי-שטייניץ, שמונתה רק לאחרונה לתפקיד שופטת בית המשפט העליון, הם הורים לשלושה, ומתגוררים במבשרת ציון.

בפוסט הפרדה שלו מהמפלגה כתב: "חברים יקרים, לפני זמן קצר הודעתי ליו"ר הליכוד נתניהו, על החלטתי שלא להתמודד בבחירות הקרובות. לאחר 23 שנים כחבר כנסת - שבמהלכן זכיתי לכהן בתור שר האוצר, שר המודיעין, שר האנרגיה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון - הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי".

חבריו מהליכוד מיהרו להיפרד, ובראשם יו"ר המפלגה, בנימין נתניהו שכתב: "חברי ד״ר יובל שטייניץ היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה. המאבק המשותף שלנו להוצאת הגז מהמים, חרף כל הלחצים הפופוליסטים, הביא עשרות מיליארדים לאזרחי ישראל - בחינוך, ברווחה, בבריאות ובתשתיות. כשר אוצר יובל פעל להורדת מחירים ומיסים וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הוא היה שותף להחלטות חשובות במיוחד לביטחון ישראל. אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו. בהצלחה יובל!".

"יובל שטייניץ הוא מהאנשים הטובים והישרים ביותר שיש בפוליטיקה"

חברת הכנסת קרן ברק נפרדה: "יובל חברי היקר, קצרה היריעה מלתאר את תרומתך למדינת ישראל, לכלכלתה האיתנה ולצביונה, אתה היית חבר נאמן ויקר לדרך המשותפת וכולנו חבים לך רבות. אוהבת אותך ובהצלחה בכל מה שתבחר לעשות".

גם באופוזיציה נפרדו, שרת הפנים איילת שקד כתבה כי: "יובל שטייניץ הוא מהאנשים הטובים והישרים ביותר שיש בפוליטיקה הישראלית. הוא קידם את המדינה בתחומים רבים חלקם ידועים וחלקם לא. מתווה הגז שהוא הוביל העשיר את המדינה וחיזק אותה. הוא חבר יקר, תמיד נהג בכבוד ודרך ארץ ואני מאחלת לנו שימשיך בעשייה למען העם והארץ".