מפכ"ל המשטרה יגיע לכנסת: "בקצב הזה עוד שנה וחצי אין משטרה בישראל"

המשבר במשטרה מחריף: בעקבות מחסור בעשרות אלפי שוטרים, המפכ"ל דורש העלאת שכר מחברי הכנסת | כיום חסרים 625 סיירים במשטרה שמהווים כ־15% מכלל התקנים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 07:55 ו בתמוז התשפב

מפכ"ל המשטרה יגיע לכנסת: "בקצב הזה עוד שנה וחצי אין משטרה בישראל"
קובי שבתאי, צילום: Meir Vaknin/Flash90

על רקע החרפת משבר הפרישה מהמשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי יגיע היום (ג') לכנסת ויופיע בפני הועדה לבטחון פנים, שם יתריע מפני השחיקה בשכר השוטרים. שבתאי: "אם השחיקה בשכר השוטרים תימשך, בעוד כשנה עד שנה וחצי למדינה לא תהיה משטרה".

עיקר הפגיעה היאבשוטרי הסיור העוסקים בשמירה על הסדר הציבורי ובאכיפת החוק. על פי כתב המשטרה של "ישראל היום", איציק סבן כיום חסרים 625 סיירים במשטרה - כ־15% מכלל התקנים. המשבר הנוכחי מתייחס בעיקר לשוטרים צעירים, שמתחילים לעבוד במשטרה, כאלה שעוד לא בנו משפחה ועוד לא לקחו משכנתא, אשר מחפשים מקומות עבודה אחרים בגלל השכר הנמוך.

מדובר בכ־15,000 שוטרים, ששכרם הממוצע עומד על כ־9,500 שקלים ברוטו. המפכ"ל דורש להעלות את שכרם בכ־2,000 שקלים, או להעניק להם נקודות זכות נוספות במס הכנסה. שבתאי צפוי לדרוש גם להגדיל את מכסות הפרישה, כמו בצבא. מדובר בכ־5,000 שוטרים מעל גיל 50 בעלי שכר גבוה, שנאלצים להישאר בארגון.

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי אמרה: "הנתונים אינם מפתיעים. אני עוסקת בנושא כבר תקופה ארוכה ומתריעה כי אין הלימה בין שעות העבודה של השוטרים והשחיקה בעבודה לבין השכר ותנאי ההעסקה שלהם. אני מאוד מקווה כי במשרד האוצר יבינו את גודל השעה וימצאו כבר בימים אלו פתרונות כדי למנוע את נטישת השוטרים, כפי שקורה בחודשים האחרונים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן