הטבח במצעד יום העצמאות האמריקאי | המשטרה עצרה חשוד בן 22

משרד החוץ עדכן כי יש מידע על נפגעים יהודים באירוע הירי בשיקגו, בו נרצחו לפחות 6 בני אדם ו-31 נוספים נפצעו. היחידה הבינלאומית של זק"א: בין ההרוגים ישנו יהודי | ראש הממשלה: "היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 08:56 ו בתמוז התשפב

הטבח במצעד יום העצמאות האמריקאי | המשטרה עצרה חשוד בן 22
צילום: צילום מסך מתיעוד האירוע

לפחות שישה בני אדם נהרגו ו-31 נוספים נפצעו במהלך אירוע ירי המוני הארצות הברית. הטבח התרחש אתמול (ב') במהלך מצעד לרגל 4 ביולי בפרבר של שיקגו, "היילנד פארק". משרד החוץ הודיע כי "יש מידע על נפגעים יהודים באירוע". היחידה הבינלאומית של זק"א טוענת כי בין ההרוגים ישנו יהודי מבוגר ומספר יהודים נוספים נפגעו. הקונסול הכללי של ישראל בשיקגו, ינעם כהן, עדכן את ראש הממשלה יאיר לפיד על מאמצי הפינוי וההצלה, וכן על נפגעים גם מהקהילה היהודית.

החשוד בירי, הוא רוברט "בובי" קרימו השלישי, לקרימו היו כמה נורות אזהרה שהיו יכולות להצביע על כוונותיו כמו קליפים שהוציא כראפר תחת הכינוי "Awake" בהם נשמעים קולות של יריות וצחוק קר ברקע, בנוסף לכתיבת פוסטים רבים ברשתות החברתיות שבהם הוקיר ירי והרג פומבי. 

נחמן שי: "אנחנו אחים, נעמוד תמיד לצדכם ונכאב יחד את כאבכם"

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם הקונסול הכללי של ישראל בשיקגו, ושמע ממנו כאמור, פרטים ראשונים על אירוע הירי. "יום החג הפך לטרגדיה. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב". כהן עדכן את ראש הממשלה על מאמצי הפינוי וההצלה, וכן עידכן אותו על נפגעים גם מהקהילה היהודית.

שר התפוצות נחמן שי שוחח הערב עם נשיא הפדרציה היהודית בשיקגו, לוני נאסיטר, ועם הקונסול הכללי. "מדינת ישראל משתתפת בצערו של העם האמריקאי, של העיר שיקגו כולה וכמובן עם הקהילה היהודית בעיר. יום של סולידריות פטריוטית הפך לטרגדיה נוראה. אנחנו אחים, נעמוד תמיד לצדכם ונכאב יחד את כאבכם".

שר הבריאות ניצן הורוביץ ציין כי מדובר בעוד טבח בארצות הברית, "מכיר היטב את המקום ואת הקהילה היהודית הגדולה והחזקה שם. זה אחד הפרברים הכי יהודיים של שיקגו. מקווה שאולי יגבר השכל הישר וארה"ב תשים קץ לטירוף ותאסור על מכירה חופשית של נשק. זה מזעזע".

רגעי האימה במצעד:

https://twitter.com/SiIentRunning/status/1544040782813954051?s=20&t=TL0wyApKEBNzZdqoFQZtOg

"הקהילה שלנו אחוזת אימה בעקבות מעשה אלימות שטלטל אותנו", אמרה ראש עיריית היילנד פארק ננסי רוטינג. "ליבנו עם משפחות הקורבנות בזמנים קשים אלה. ביום שבו התכנסנו לחגוג את חיי הקהילה והחופש, אנחנו מתאבלים על אובדן החיים הטראגי".