מתן כהנא על אירועי מירון השנה: "אל תחפשו אחראים - אני האחראי"

סגן השר כהנא השתתף בדיון בנושא מירון תשפ"ב ולקח אחריות על האירועים השנה, "יכולנו לעשות יותר טוב, אני מקווה מאוד שנוכל לתקן אותם בשנה הבאה״ והוסיף נכשלנו בלייצר חגיגה שמחה ומוצלחת במירון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/22 14:13 ה בתמוז התשפב

מתן כהנא על אירועי מירון השנה: "אל תחפשו אחראים - אני האחראי"
כהנא. לוקח אחריות על אירועי מירון השנה , צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

הבוקר (ב') נערכה בועדה לביטחון פנים בכנסת דיון בנושא היערכות גופי הממשלה להילולת הרשב״י במירון. בדיון השתתפו סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא, השר הממונה על ההילולה, מר צביקי טסלר הממונה להילולת מירון, נציגי המשטרה, משרד התחבורה, ועדת החמישה ועוד גורמים נוספים. 

את הדיון פתח סגן השר כהנא ברצון להדגיש כי מטרת הדיון אינה למצוא אחראים, אלא שהאחריות הבלעדית היא עליו. לפי כהנא מטרת הדיון היא למצוא את הכלים כיצד להשתפר לקראת השנה הבאה. סגן השר ציין כי יחד עם הממונה הם סימנו כ- 100 הערות לעצמם על ניהול ההילולה ובנוסף זיהו כי ציון הקבר עצמו הוא נקודה מרכזית שהביאה לכשל, ושלציון יש השפעה על כמות האנשים הנכנסים למתחם ההר. כהנא: "יש רק אחראי אחד למה שהיה השנה - קוראים לו מתן כהנא! אני האחראי היחיד"

"אל תחפשו אחראים - אני האחראי. עכשיו תחפשו דרך שיהיה יותר טוב שנה הבאה״

בפתח הדיון נשא סגן השר כהנא דברים ואמר  ״בשבוע שעבר התקיים תחקיר בראשותי, תחקיר שמטרתו אחת ויחידה איך לוודא ששנה הבאה ההילולה תהיה הרבה הרבה יותר מוצלחת.  התחקיר הזה לא עסק ב'לחפש אחראים' כי לא צריך לחפש אותם, יש רק אחראי אחד למה שהיה השנה - קוראים לו מתן כהנא! אני האחראי היחיד.

כהנא: ביעד של אפס הרוגים ופצועים עמדנו עמידה מלאה בהצלחה גדולה

היו לנו שני יעדים השנה, יעד ראשון - אפס הרוגים ופצועים, ביעד הזה לשמחתי עמדנו עמידה מלאה בהצלחה גדולה. יעד שני - לייצר חגיגה שמחה ומוצלחת, בזה נכשלנו פשוט נכשלנו.

בהמשך דיבר סגן השר על המתווה שהושג "מתווה מהפכני, שפשוט שינה סדרי עולם באיך מתנהלת הילולה במירון", והוסיף על ההערות שקיבל על המתווה לאחר ל"ג בעומר "כתבנו כ-100 הערות, 100 הערות שמופנות אלינו, על דברים שאנחנו כאחראים על ההילולה יכולנו לעשות יותר טוב, אני מקווה מאוד שנוכל לתקן אותם בשנה הבאה".

"אחת הנקודות המרכזיות שהביאו לאי ההצלחה בעניין השמחה בהילולה, הייתה ההתנהלות סביב הציון"

כהנא הסביר מה הנקודה המרכזית לטענתו שהעיבה על השמחה במירון בל"ג בעומר "אחת הנקודות המרכזיות שהביאו לאי ההצלחה בעניין השמחה בהילולה, הייתה ההתנהלות סביב הציון. אומר זאת במילה, ולאחר מכן יורחב פה בדיון, אם אנחנו תכננו שעל ההר יהיו כ-16 אלף איש בו זמנית, בדיעבד מסתבר מנסיבות שונות, חלקן בגללנו, האנשים התרכזו בציון עצמו והעומס שנוצר שם הוא בעצם גזר על ההחלטה כמה אנשים יכולים להיות במתחם ההר. זה היה חלק מהכשל, ואני אומר את זה בצורה ברורה אין לנו עדיין פתרון לנושא הזה לשנה הבאה"

צפו בדבריו המלאים של סגן השר כהנא 

(באדיבות ערוץ כנסת)