היועץ חשף: בנט לא תכנן להצטרף לממשלת ימין מלכתחילה| בימינה תוקפים: "ממציא סיפורים"

גל בייסברג הקמפיינר של נפתלי בנט חשף בראיון כי האחרון ידע על התכנית להקמת ממשלת רוטציה עם לפיד ורע"מ כשהוא ראשון ברוטציה עוד בסיבוב ג' של מערכת הבחירות "היה ברור שהעסקה הזאת נגמרה בטרם הסתיימו הבחירות"| בימינה תוקפים "ממציא סיפורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/22 12:29 ד בתמוז התשפב

היועץ חשף: בנט לא תכנן להצטרף לממשלת ימין מלכתחילה| בימינה תוקפים: "ממציא סיפורים"
הנותרים במפלגת ימינה , צילום: עמיאל ירחי

זעזוע נוסף בסביבת ימינה, כאשר גל בייסברג הקמפיינר של בנט בבחירות האחרונות טוען כי התכנית של נפתלי בנט מלכתחילה היתה הקמת ממשלה עם יאיר לפיד ועם רע"מ כאשר הוא יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, לטענתו של בייסברג, העסקה הזאת היתה סגורה עוד בבחירות השלישיות. 

בראיון שהעניק לתכנית מהדורת שישי בהגשתה של איילה חסון סותר בייסברג את הטענה העיקרית של מפלגת ימינה שפעלה לטענתה להקמת ממשלת רוטציה כשרע"ם בתוכה רק כדי למנוע בחירות חמישיות. בייסברג מתאר את הלך הרוח של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט וימינה בתקופת הבחירות ומגלה כי "במהלך הקמפיין כבר הבנתי כשאמרו לי בפעם השלישית שעם חמישה מנדטים אנחנו ראש ממשלה, זה היה ברור שהעסקה הזאת נגמרה בטרם הסתיימו הבחירות"  

שלום שלמה מי שרקם את הקשרים בין בנט ללפיד

שלום שלמה מי שרקם את הקשרים בין בנט ללפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשנשאל האם בנט ידע שהולך לממשלה כזאת? ענה בייסברג "כן" וכשנשאל האם בנט בעצם שיקר על הציבור היועץ האסטרטגי ענה "העסקה הזאת היתה גמורה עוד במעוד ג' בסיבוב הקודם, היא היתה תפורה של מידותיו של גנץ, רק שלהערכתי הוא לא עמד בלחץ, מי שעמד מאחורי התכנית לטענתו של ובייסברג זה מזכיר הממשלה שלום שלמה, הוא שמר על הקו הזה, והוא זה שתיאם בין לפיד לבנט את העמדות .

בציוץ בטוויטר פרס בייסברג את משנתו על האירועים האחרונים שעוררו סערה וכתב "לא תשמעו אותי מדבר על לקוחותיי בתקשורת, לא בהווה ולא בעבר. רבים מהם סמויים מן העין. גם היום ישנם ראשי חברות ופוליטיקאים מכהנים בכירים להם אני מייעץ מאחורי הקלעים. עוזר בקבלת החלטות תקשורתיות וציבוריות, צליחת משברים ובניית אסטרטגיות. אצלי אין לקוחות שהם סתם עוד ריטיינר לשורת הרווח, את כולם אני בוחר בקפידה מתוך הזדהות עם הבנאדם, עם האידיאולוגיה, עם המסר ועם עולם הערכים.

"כל אחד מהם הופך מיד להיות חלק מהמשפחה המורחבת שלי, נכנס ללב שלי ואני נלחם עבורו ובשבילו כאילו אני נלחם עבור אחי. כך היה גם עם נפתלי בנט ומפלגת ימינה, אותם ליוויתי במערכת הבחירות האחרונה". 

בנט ולפיד מסתודדים

בנט ולפיד מסתודדים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"במעלה הדרך, זיהיתי שאני ממשיך לדהור קדימה בזמן שהלקוח עבורו אני נלחם לילות כימים מתחיל לסטות שמאלה"

בייסברג שיתף מדוע לקח את הקמפיין של ימינה ומה עומד מאחורי החלטתו לקחת את הקמפיין הזה  "לקמפיין הזה ניגשתי מתוך אידיאולוגיה של המחנה הלאומי ואחרי שבשיחות הרבות שקיימתי אתו זיהיתי בנפתלי בנט את מי שיכול להנהיג את מחנה הימין הישראלי.

"התוכנית האסטרטגית המקיפה שהכנתי לו פנתה לקהל מצביעי הימין, הציגה סדר יום ואג'נדה ימניים ונועדה לחזק את אחיזתו בקרב ציבור המצביעים שחיכה לקבל ממשלת ימין על מלא בכנסת הבאה. אלא שאז, במעלה הדרך, זיהיתי שאני ממשיך לדהור קדימה בזמן שהלקוח עבורו אני נלחם לילות כימים מתחיל לסטות שמאלה.

https://twitter.com/galbaysberg/status/1543300263955537921?s=20&t=F1l5tZngHEI2A3oT3-yn3g

בייסברג מתאר את הרגע בו החליט להיפרק מבנט אחרי שזיהה את הסטייה שמאלה "באותו הרגע נפרדו דרכינו. למשימה הזאת ניגשתי כקמפיינר של המחנה הלאומי, לא כמי שבא להמליך ראש ממשלה בכל מחיר, ונשארתי כזה עד היום. הדמוקרטיה הישראלית מיוחדת במינה, ובזכות תוכנית שנרקמה מאחורי הקלעים בנט אכן הוכתר כראש הממשלה בסופו של דבר."

המשלוש בנט לפיד גנץ

המשלוש בנט לפיד גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בייסברג: "הייתי איש של אמת, ואשאר כזה עד סוף ימיי"

הקמפיינר המשיך ולהסביר מדוע בחר לפתות את הנושא דווקא עכשיו וכתב "לא אהבתי את הדרך בה זה קרה, אך אני מכבד כל ראש ממשלה נבחר בישראל יהיה אשר יהיה. מתוך כבוד לתואר ולתפקיד שתקתי בשנה האחרונה. קיבלתי לא מעט הזדמנויות ובקשות להתראיין, לקבל שערים בעיתונים וכתבות מגזין בטלוויזיה אם רק אגיד מה היה שם בחודשי העבודה המשותפים שלנו ובחרתי לשתוק.

"לעולם לא אפגע בעבודתו של ראש ממשלה מכהן, גם אם יש בינינו חילוקי דעות מהותיים. החל מהשבוע בנט כבר לא ראש הממשלה ומדינת ישראל הולכת למערכת בחירות נוספת בה המחנה הלאומי יאבק על חזרתו לשלטון ועל החזרת המדינה למסלול הנכון.

"היום הוזמנתי כפרשן לקראת מערכת הבחירות הקרובה בתוכנית "המטה" של אילה חסון בערוץ 13. נשאלתי לגבי דרכו של בנט לשלטון ועניתי, כמו תמיד, את האמת. הדברים כהווייתם. הייתי איש של אמת, ואשאר כזה עד סוף ימיי.

בנט ראש הממשלה

בנט ראש הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימינה: גל בייסברג עבד למשך זמן קצר בקמפיין ימינה, עד שפוטר. כעת הוא ממציא סיפורים שלא היו

הלקוחות שלי יודעים זאת, העיתונאים יודעים זאת, כל הפוליטיקאים שהולכים עם האמת שלהם עד הסוף לצידי יודעים זאת. במערכת הבחירות הקרובה אעשה הכול, כמו תמיד, למען המחנה הלאומי וכדי שגניבת קולות בקומבינה פוליטית, כפי שהייתה כאן בפעם האחרונה, לא תחזור על עצמה.

בימינה תקפו את דבריו של בייסברג והגיבו לטענות בחשבון הטוויטר של הרשימה "גל בייסברג עבד למשך זמן קצר בקמפיין ימינה, עד שפוטר. כעת הוא ממציא סיפורים שלא היו כנגד לקוח שלו לשעבר, על מנת לזכות ב-15 דקות של תהילה. דבריו, כאמור, הם שקריים ואינם קשורים למציאות."