אלעזר שטרן: "גם בימין יודעים שהפלשתינים לא ייעלמו"

שר המודיעין ממפלגת יש עתיד, מתייחס לנושא הפלשתיני בנאומו הראשון של יאיר לפיד כראש ממשלה: "הממשלה לא צריכה שום תעודה על לאומיות מאף אחד מהצד הימני קיצוני של המפה הפוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/22 08:06 ד בתמוז התשפב

אלעזר שטרן: "גם בימין יודעים שהפלשתינים לא ייעלמו"
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

יאיר לפיד התייחס אמש בנאומו הראשון כראש ממשלה למגוון נושאים שעל סדר היום, כשאחד מהם הוא הנושא הפלשתיני: "אנחנו מאמינים שכל עוד צרכי הביטחון נשמרים, ישראל היא מדינה שוחרת שלום. ישראל מושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלשתינים, ואומרת: הגיע הזמן שתכירו בכך שלעולם לא נזוז מפה, אז בואו נלמד לחיות יחד", אמר לפיד.

הבוקר (א'), חבר יש עתיד, שר המודיעין אלעזר שטרן, התייחס לפניית לפיד לפלשתינים, במהלך ראיון ב"כאן ב": "גם בימין יודעים שהפלשתינים לא ייעלמו. לא צריך לשכנע אותנו שאסור לתת לפלשתינים כספים שבאמצעותם מעודדים טרור. הממשלה לא צריכה שום תעודה על לאומיות מאף אחד מהצד הימני קיצוני של המפה הפוליטית".

לפיד: "עם ישראל לא לבדד ישכון"

לפיד כאמור, נגע אמש בסוגיית הפלשתינים, כמו גם לסוגיות נושקות דוגמת הסכמי השלום: "אנחנו מאמינים שיש ברכה גדולה בהסכמי אברהם, ברכה גדולה בתנופה הביטחונית והכלכלית שנוצרה בפסגת הנגב עם האמירויות, בחריין, מצרים ומרוקו, ותהיה ברכה גדולה בהסכמים שעוד יבואו". 
 
"עם ישראל לא לבדד ישכון. תפקידנו להמשיך ולחזק את מעמדנו בעולם, את יחסינו עם ידידתנו הגדולה ארצות-הברית, לרתום את הקהילה הבינלאומית למאבק באנטישמיות ובדה-לגיטמציה של ישראל".

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה: "האתגרים שעומדים בפנינו הם כבירים. המאבק באיראן, הטרור מבית, משבר החינוך הישראלי, יוקר המחיה, חיזוק הבטחון האישי. כשהאתגרים כל כך גדולים, אסור לנו לכלות את כוחנו במריבות. כדי ליצור פה טוב משותף אנחנו זקוקים אחד לשני".

צפו בדברי לפיד: