דיווח: הסוכנים האיראניים בטורקיה פעלו לפגוע בקונסול ישראל לשעבר

כלי תקשורת במדינה הזרה מדווחים כי חוליות איראניות פעלו בבית המלון בו שהה קונסול ישראל לשעבר, והם נתפסו "ברגע האחרון". באמצע השבוע אזהרת המסע לטורקיה התעדכנה ל-3

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/22 09:09 ב בתמוז התשפב

דיווח: הסוכנים האיראניים בטורקיה פעלו לפגוע בקונסול ישראל לשעבר
צילום: Miriam Alster/Flash90

כלי תקשורת טורקיים מדווחים הבוקר (ו') כי יעד החיסול של חוליות איראניות שפעלו במדינה לאחרונה היה קונסול ישראל לשעבר באיסטנבול, יוסי לוי-ספרי. עוד עולה מהדיווח, כי הבכיר חולץ על ידי הרשויות המקומיות והועבר לישראל, החוליות האיראניות נתפסו בפשיטה על מספר בתים ובית מלון בעיר. 

הסוכנים האיראנים, שתכננו לפגוע בקונסול לשעבר, שהו באותו בית מלון עם לוי-ספרי ושותפו רוני גולדברג, אולם הם נתפסו "ברגע האחרון", ושבעה מתוך שמונת החשודים הובאו לבית המשפט כדי להאריך את מעצרם. 

באמצע השבוע הודיע האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי על החזרת רמת אזהרת המסע לאיסטנבול וטורקיה לרמה מספר 3, המהווה איום בינוני. מהמל"ל נמסר כי במידה ותהיה התפתחות חדשה שתצביע על עליה מחודשת ברמת האיום, תישקל העלאה מחודשת של אזהרת המסע.

משטרת טורקיה, אילוסטרציה

משטרת טורקיה, אילוסטרציה צילום: shutterstock

ההמלצה: להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה

כזכור, במסגרת מאמץ ישראלי-טורקי משותף של זרועות הביטחון והדרגים המדיניים, סוכלו מספר התארגנויות איראניות לפגיעה באזרחים ישראלים באיסטנבול. בתוך כך, כוחות הביטחון הטורקים איתרו ועצרו מספר חוליות טרור איראניות אשר פעלו תחת משמרות המהפכה ועשו שימוש באזרחים טורקים, למטרת פגיעה באזרחים ישראלים. סיכולים אלו הביאו לירידה ברמת האיום כלפי ישראלים בטורקיה.