בחירות 2022

יולי אדלשטיין החליט לפרוש מהמרוץ לראשות הליכוד

אחד מחברי הכנסת הבולטים בליכוד החליט כי לא יתמודד על הראשות מול בנימין נתניהו בפריימריז הקרובים: "אינני יכול לגרור את תנועת הליכוד לעימות בשורותיה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/06/22 19:49 א בתמוז התשפב

יולי אדלשטיין החליט לפרוש מהמרוץ לראשות הליכוד
תוקף את מפירי ההנחיות. יולי אדלשטיין., צילום: פלאש 90

מי שזכה להיבחר בפריימריז באחרונים לליכוד במקום הראשון (מלבד נתניהו בראש), יולי אדלשטיין הוציא הודעה הערב (ה'), יום אחרי פיזור הקואליציה וביום בו הושבע לפיד כראש ממשלה כי לא יתמודד על ראשות המפלגה מול נתניהו.

בהודעה הוא כתב: "תנועת הליכוד היא הבית שלי. בכל דרך בה הלכתי, תמיד העמדתי את תנועת הליכוד בראש מעייני. הליכוד מחבר את רעיון ארץ ישראל השלמה, מחבר אנשים מכל המגזרים, מחבר מגוון דעות ורעיונות – הליכוד הוא של כולנו ויחד נתקן את מחדליה של ממשלת לפידבנט בכלכלה, בחינוך, בתחבורה, בבריאות ובביטחון".

"במערכת הבחירות הנוכחית נעשה שינוי ונפעל אחרת"

אדלשטיין המשיך וכתב: "כל החלטה שלקחתי נבעה מתוך מטרה לקדם את הערכים הללו ומתוך האמונה כי הליכוד והמחנה הלאומי הם אלה שצריכים להנהיג את מדינת ישראל. כעת, כשאנחנו ניצבים בפני מערכת בחירות קריטית למדינת ישראל אינני יכול לגרור את תנועת הליכוד לעימות בשורותיה ולכן החלטתי להסיר את מועמדותי לראשות המפלגה בבחירות הקרובות.

"החלטתי זו נובעת מהרצון לליכוד השורות ולניצחון. במערכת הבחירות הנוכחית נעשה שינוי ונפעל אחרת. הדרך בה נצעד להשיג את מטרתנו תהיה חשובה ומשמעותית -  ננצח ברגישות, בנחישות ובחוכמה. זה הזמן להיות מלוכדים, כמשמעות שם מפלגתנו. יחד עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אוביל לניצחון המחנה הלאומי בבחירות ולהקמת ממשלת ימין על מלא".

 ביבי בירך את אדלשטיין: ״אני בטוח שנעבוד יחד, כפי שעשינו בעבר, יחד עם כל חברי המפלגה למען ניצחון הליכוד ולמען ניצחון גדול למדינת ישראל״

"ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית?"

הצהרה זו מגיעה אחרי שלפני חצי שנה אדלשטיין הצהיר כי הוא כן יתמודד מול נתניהו, אז אמר בראיון לעמית סגל כי: ""הגיע הזמן להחליף דיסקט. הוא היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. זה או אני - או ממשלה מסוכנת בראשות לפיד עם מרצ ורע"מ", אמר והוסיף כי "ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית?".