אדלשטיין רוצה עימות מול נתניהו: "לא נכנס לקרבות שאני לא חושב שאנצח בהם"

מספר שתיים ברשימת הליכוד מזמין את נתניהו להתמודד מולו על ראשות הליכוד, לקראת אפשרות להקמת ממשלה חדשה. מנגד הוא אומר: "אם נתניהו יודע להרכיב ממשלה עוד בכנסת הנוכחית - לא אעמוד בדרכו כי אמרתי שישראל לא צריכה בחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/05/22 21:39 כ באייר התשפב

אדלשטיין רוצה עימות מול נתניהו: "לא נכנס לקרבות שאני לא חושב שאנצח בהם"
אדלשטיין ונתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר הכנסת יולי אדלשטיין, השני ברשימת הליכוד לכנסת, החליט הערב (ש') לאתגר את יו"ר מפלגת הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו, חצי שנה לאחר שעשה זאת לראשונה. במהלך ראיון ב"פגוש את העיתונות", אמר אדלשטיין, כי אם נתניהו יודע להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית - מה טוב. אם לא - שיתמודד מולו על ראשות הליכוד. 

"אני בדרך כלל לא נכנס לקרבות שאני לא חושב שאני יכול לנצח בהם", הסביר אדלשטיין מדוע הוא רוצה בהתמודדות מול נתניהו. בהמשך אמר: "אני חושב שעם הניסיון שיש לי והיכולות שלי לי והדברים המוכחים שעשיתי אני יכול להיות האדם המתאים לעשות את זה".

על העת הנוכחית אמר אדלשטיין כי לדעתו ישנם שני דברים שמדינת ישראל לא צריכה: "אחד זה המשך קיומה של הממשלה הנוכחית והדבר השני זה בחירות. אפשר להרכיב ממשלה טובה, יציבה, עוד בכנסת הנוכחית".

"אני חושב שהליכוד יכול היה לקיים פריימריז לראשות התנועה ובאמת לא היינו זקוקים אז לבחירות", הוסיף אדלשטיין. "אם נתניהו יודע להרכיב ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, אני ודאי לא אעמוד בדרכו כי אמרתי שמדינת ישראל לא צריכה בחירות. ואם לא - אז צריך לקיים התמודדות לראשות התנועה". לדברי אדלשטיין תוך כמה שבועות אפשר לקיים פריימריז לראשות תנועת הליכוד, "זה לא אתגר כזה גדול".

בהמשך חזר אדלשטיין ואמר שוב כי לא יעמוד בדרכו של נתניהו, אם זה יצליח להקים ממשלה בכנסת הנוכחית. "טובת המדינה שבראש הליכוד יעמוד מישהו שיודע להרכיב את הקואליציה שתנהל את המדינה".

לפני כחצי שני אדלשטיין הכריז: מתמודד מול נתניהו

באוקטובר 2021 הכריז אדלשטיין כי יתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד. "הגיע הזמן להחליף דיסקט. הוא היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. זה או אני - או ממשלה מסוכנת בראשות לפיד עם מרצ ורע"מ", אמר בראיון לעמית סגל, והוסיף כי "ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית".

יממה לאחר הכרזתו של אדלשטיין פורסמו תוצאות סקר בחדשות 12 בשיתוף מכון מדגם, לפיהן אם בראשות הליכוד היה עומד יולי אדלשטיין, הליכוד היתה מקבלת 20 מנדטים, מול 34 מנדטים בראשות נתניהו. תוצאות דומות התקבלו בשני סקרים שהתפרסמו שבוע מאוחר יותר.

על פי הסקר 86% מבוחרי המפלגה שנשאלו, השיבו כי הם מעוניינים שנתניהו ימשיך לעמוד בראשות המפלגה, בעוד ש-6% בלבד רוצים בהנהגתו של אדלשטיין. 8% ענו כי הם "לא יודעים". כשמצביעי הליכוד נשאלו בסקר אם הם מסכימים עם טענת אדלשטיין שבראשות נתניהו הליכוד לעולם לא יחזור לשלטון – 17% בלבד מהם הסכימו שהמפלגה תישאר באופוזיציה ללא חילופי יו"ר, לעומת 68% שטענו שאדלשטיין טועה בהערכתו זו.

אדלשטיין הגיב על תוצאות הסקר, ואמר: "סקר ערוץ 12 שהתפרסם הערב מוכיח בצורה ברורה את מה שטענתי אמש - הליכוד בראשותי יכול להקים ממשלת ימין מלא מלא כבר מחר בבוקר. זה או לפיד או אני. אם לא נעשה כבר עכשיו את מה שנחוץ - הליכוד יישאר בחוץ".


(אדלשטיין באולפן כיפה, ארכיון)