עבר בקריאה שנייה ושלישית: החוק להכרה באחים שכולים

חוק חדש שנועד לתת הכרה וזכויות לאחים שכולים נכנס רשמית לספר החוקים אחרי הלילה הדרמטי בכנסת, אחרי מאבק ארוך של האחים השכולים שהיו נחושים להמשיך ולקדם אותו, למרות התפרקות הממשלה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/06/22 16:03 א בתמוז התשפב

עבר בקריאה שנייה ושלישית: החוק להכרה באחים שכולים
אליסף פרץ, צילום: Hadas Parush/Flash90

החוק להכרה באחים שכולים של ח״כ מיכל שיר סגמן (תקווה חדשה) עבר בקריאה שלישית ויצטרף לספר החוקים של מדינת ישראל. מטרת החוק היא להכיר באחים ובאחיות שכולים ולהסדיר את מעמדם כך שיקבלו באופן רשמי ומסודר את הזכויות המגיעות להם. בנוסף, החוק יעניק לאחים השכולים זכויות נוספות: הרחבת גיל הסיוע ללימודים אקדמיים, מתן הסיוע ישירות לאח השכול וזכאות לטיפולים אלטרנטיביים כגון: טיפול באומנות, ריפוי בעיסוק ועוד.

"היום המדינה אומרת לאחים ולאחיות בקול חד וברור אנחנו רואים אתכם"

חברת הכנסת מיכל שיר סגמן אמרה : ״לאחר מאבק ארוך של שנים, הצלחנו. חוק ההכרה באחים ואחיות שכולים כחלק ממשפחת השכול באופן רשמי עבר בקריאה שלישית ואחרונה. החוק מכיר באחיות ואחים השכולים לא רק במובן הטכני, אלא גם במובן המהותי. הכרה שגם להם קרה משהו. שהם לא שקופים. היום הם מקבלים הכרה מהמדינה. היום המדינה אומרת לאחים ולאחיות בקול חד וברור אנחנו רואים אתכם-אתם כבר לא לבד״.

אליסף פרץ, בנה של מרים פרץ ששכל את שני אחיו הגיב על העברת החוק בראיון לynet: "זה לא היה מספיק בשיח הציבורי. שמח שהגיע למצב שגם בכנסת מבינים שצריך לתקן את העוול ההיסטורי. יש לנו סבלנות, אם זה לא יעבור עכשיו זה בטוח יעבור מאוחר יותר. אני חושב שכל מי שמבין והנושא יקר ללבו - שזה כל הציבור בישראל ובכנסת, מי שציוני ואוהב את המדינה - מקווה שיתמוך בחוק הזה".