בחירות 2022

ברגע האחרון: הכנסת אישרה מענקים לעסקים קטנים

בשעות הקטנות של הלילה עבר החוק שיכול להרים מעל המים עסקים קטנים שנפגעו קשות בגלל הקורונה | שר האוצר: "המענק יעזור לעסקים קטנים ובינוניים לצמוח ולהתפתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/22 15:51 א בתמוז התשפב

ברגע האחרון: הכנסת אישרה מענקים לעסקים קטנים
ליברמן בישיבת הסיעה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רגע לפני שהתפזרה בלילה הדרמטי הלילה אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק מענקי האומיקרון לעצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. כחלק מהמתווה לסיוע למשק להתאושש ממשבר הקורונה, תוך מעקב מתמשך ובחינה של ענפים ייעודיים משרד האוצר הביא לאישור הכנסת מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון. 

מדובר במענק משולב לעסקים שמחזורם עד 80 מיליון שקל - הכולל הוצאות קבועות לרבות הוצאות ארנונה, סכום המענק יעמוד על סכום של בין 3,000 ועד ל-600 אלף שקל לכל עסק. המענק, יינתן לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון באופן שהוביל לירידה במחזור בהיקף של מעל ל-25% בחודשים ינואר-פברואר 2022 לעומת ינואר-פברואר 2019. במסגרת הפקת לקחים ממענקים קודמים, המענק ימוקד בעסקים אשר חוו את הפגיעה, ולא יהיו זכאים לו עסקים שחילקו דיבידנדים על רווחים במהלך הקורונה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר על החוק כי: "הכנסת אישרה היום את המענקים לבעלי עסקים שנפגעו במהלך גל האומיקרון. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך - כל עסק שייפגע, יזכה לסיוע מהמדינה. המענק יעזור לעסקים קטנים ובינוניים לצמוח ולהתפתח".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן