"תמיכה בישראל": התנאי החדש לקבלה למוסדות יהודים בארצות הברית

ארגון חדש המורכב מרבנים מכל הזרמים היהודיים בארצות הברית דורש שתנאי הסף לקבלת המוסודות היהודיים הוא תמיכה בישראל | במכתב שנשלח לששת המוסדות המובילים "על מנהיגי העתיד של העם היהודי להדגים אמפתיה לאחיהם ואחיותיהם בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/22 11:15 א בתמוז התשפב

"תמיכה בישראל": התנאי החדש לקבלה למוסדות יהודים בארצות הברית
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

יהדות ארצות הברית היא הקהילה הכי גדולה בתפוצות. היחס המורכב בין יהודי ארצות הברית הלא אורתודוקסים לבין מדינת ישראל יודע בעיקר מורדות בשנים האחרונות. בתקופה האחרונה נעשים צעדים כדי למנוע את המשך היחס האנטי ציוני של חלקים מיהודי ארצות הברית, בעיקר מהתונעה הרפורמית, כלפי מדינת ישראל.

ב "ישראל היום" דווח הבוקר (ה') על יוזמה חדשה של מנהיגים יהודים בארצות הברית שתאגד את הזרמים למען מדינת ישראל. על פי הדיווח, ארגון חדש בשם "קואליציית הרבנים הציוניים" יפעל במטרה להגדיל את התמיכה במדינת ישראל בקרב יהודי ארצות הברית. אחד הצעדים של הארגון הוא לדרוש ממוסדות יהודיים המכשירים את הדור הבא של הנהגת יהדות ארצות הברית, לכלול ערכים כמו ציונות, אהבת ישראל, כלל ישראל ותמיכה במדינת ישראל - זאת כתנאי לקבלה למוסדות. 

בחודש שעבר נערך כינוס ייסוד של ארגון זה. נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, שלח ברכה מוקלטת לחברי הארגון. אחיו, מיכאל (מייק) הרצוג, שגריר ישראל בווישנגטון, נשא נאום בכינוס. 

ראש הארגון: אסור להפוך את היוצרות ולשכוח מי התוקפן ומי מתגונן

במכתב שנשלח לששת המוסדות המובילים נכתב: "על מנהיגי העתיד של העם היהודי להדגים אמפתיה לאחיהם ואחיותיהם בישראל, במיוחד כאשר הם מותקפים על ידי ארגון טרור שמטרתו המוצהרת היא להרוג יהודים ולהרוס את מדינת היהודים".

ראש הארגון, הרב הקונסרבטיבי סטיוארט ויינבלאט, סיפר לישראל היום כי הרקע להקמת הארגון הגיע בעקבות מחאה של מאה סטונדטים רפורמים וקונסרבטיבים נגד מדינת ישראל בזמן מבצע "שומות חומות". 

ויינבלאט הסביר: "אנחנו בבעיה אם מנהיגי העתיד תוקפים את ישראל בשעה שחמאס יורה עליה 4,500 טילים, ואנחנו בבעיה אם תלמידים לרבנות שתומכים בישראל חוששים להביע את דעתם", עוד  הוא אמר שצריך לעשות הבחנה ברורה בין ביקורת מוצדקת לבין שקר: "מובן שמותר למתוח ביקורת, אבל אסור להפוך את היוצרות ולשכוח מי התוקפן ומי מתגונן".