בייידן יוצא להגנת הקהילה היהודית: "מגנה את השנאה"

בתקופה האחרונה, יהדות ארצות הברית סובלת מאנטישמיות, כשמבצע 'שומר החומות' הביא לעלייה בתקריות נגד יהודים וסמלי הקהילה. הנשיא האמריקאי וסגניתו יצאו להגנת הקהילה היהודית ואמרו: "התקפות בזויות וחייבות להיפסק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 16:01 יג בסיון התשפא

בייידן יוצא להגנת הקהילה היהודית: "מגנה את השנאה"
צילום: shutterstock

יהדות ארצות הברית סובלת כבר שנים ארוכות מאנטישמיות שהולכת וצוברת תאוצה. כל מבצע צבאי של ישראל בעזה מביא איתו לצד הגינויים הדיפלומטים ברחבי העולם גם תקיפות והתנכלויות לקהילות יהודיות במדינות שונות. אחרי שבשנה שעברה יהדות ארה"ב ספגה גל אנטישמיות סביב מגפת הקורונה, כשגורמים אנטישמים במדינה האשימו את היהודים בהפצתה, מבצע 'שומר החומות' הביא איתו גל חדש של שנאה ואלימות.

נשיא ארצות הברית ג'ו בייידן שבשבוע שעבר הפעיל לחץ על בנימין נתניהו לסיים את המבצע בעזה בהקדם, יצא להגנת יהודי המדינה ופרסם היום (ב') בחשבון הטוויטר שלו: "ההתקפות האחרונות על הקהילה היהודית בזויות, והן חייבות להיפסק. אני מגנה את ההתנהגות השנאה הזו בבית ומחוצה לה - אסור לנו לתת לשנאה שום נמל בטוח".

גם סגנית הנשיא, קמלה האריס הגיבה לתקיפות האנטישמיות ואמרה: "הזינוק בהתקפות אנטישמיות נגד הקהילה היהודית בארה"ב ובעולם נתעב - יש לקרוא, לגנות ולהפסיק אותה. כמדינה עלינו לעמוד מאוחדים נגד שנאה מכל סוג שהוא".

בשבועיים האחרונים דיווחו יהודים בארה"ב על לא מעט תקיפות נגדם מצד אנטישמים, בין התקיפות שבוצעו: תקיפה אלימה נגד גבר יהודי בלוס אנג'לס, ריסוס צלב קרס במקומות שונים, ניפוץ חלון בית כנסת וכן התקפות ברשתות החברתיות נגד דפים של ארגונים יהודים. 

התקיפות האנטישמיות נמשכות גם באירופה, בגרמניה הופץ השבוע סרטון בו נראה בחור אנטישמי תוקף אדם בעל חזות חרדית בזמן שהצופים צוחקים מהתקיפה, צפו בתקיפה: 

https://twitter.com/JakeWSimons/status/1396424554784899072?s=20