תבוסה ל-BDS: אושרה מכירת בן אנד ג'ריס גם ביהודה ושומרון

בהסדר שנחתם עם חברת יוניליוור העולמית הוסכם כי החברה הישראלית בראשות אבי זינגר תמשיך לייצר ולמכור גלידה בכל רחבי ישראל כולל ביהודה ושומרון – ללא הגבלת זמן. ההסדר מסיים את המחלוקת בין הצדדים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/06/22 16:01 ל בסיון התשפב

תבוסה ל-BDS: אושרה מכירת בן אנד ג'ריס גם ביהודה ושומרון
מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר, צילום: אלי דסה

בן אנד ג'ריס ישראל, בבעלות אבי זינגר הודיעה היום (ד') על חתימת הסדר עם חברת יוניליוור הבינלאומית המבטיח את המשך פעילות המפעל ומכירת הגלידה בכל רחבי ישראל. ההסדר מסיים את המחלוקת בין הצדדים, שנוצרה בעקבות סירובה של החברה האמריקאית לחדש את זיכיון המכירה בן 35 השנים שהוענק לזינגר, ושאפשר לו לייצר ולמכור גלידות בן אנד ג'ריס בכל רחבי מדינת ישראל, כולל ביהודה ושומרון. 

במסגרת ההסדר שנחתם, אבי זינגר ימשיך לייצר ולמכור את הגלידות המוכרות ללא הגבלת זמן, ללא מגבלה וללא אפליה, בכל חלקי ישראל ויהודה ושומרון. הסדר זה מבטיח את המשך פעילות המפעל בבאר טוביה וכן את פרנסתם של אלפי ישראלים ופלסטינים שאמונים על האספקה ​​והשירותים עליהם מסתמך המפעל.

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים, בן אנד ג'ריס ישראל אמר בעקבות ההסדר: "אני שמח מאוד שלאחר חודשים ארוכים של מאבק, הצלחנו להבטיח כי נמשיך לייצר ולמכור את גלידת בן אנד ג'ריס האהובה לכלל לקוחותינו, ללא אפליה, בכל רחבי ישראל ויהודה ושומרון. אני מודה ליוניליוור על נכונותם להגיע לפתרון, ולעמדתם הנחרצת נגד תנועת ה-BDS. זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגזרים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ודו קיום, ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".

זינגר הודה לחברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל על התמיכה וציין את שר החוץ יאיר לפיד שסייע במאמצים נגד החרם. "אני שמח שנוכל להתמקד כעת במה שאנחנו עושים הכי טוב מזה 35 שנה - הכנת גלידת פרימיום איכותית לכולם, ללא יוצאים מן הכלל".

שר החוץ יאיר לפיד אמר לאחר החתימה על ההסדר: "האנטישמים לא ינצחו אותנו. גם לא בגלידה. נלחם בדה לגיטימציה ובתנועת החרם בכל זירה, תודעתית, כלכלית וערכית.  המפעל של בן אנד ג'ריז בישראל הוא מיקרוקוסמוס של כל גווניה של החברה הישראלית. הניצחון היום הוא עבור כל אלו שיודעים שהמאבק ב-BDS הוא קודם כל למען קידום שותפות ושיח ומאבק מתמשך נגד אפליה ושנאה. 
אני מודה לחברת יוניליוור על פעילותם לפתרון הסוגיה".

"גלידת בן אנד ג'ריס תמשיך להיות מיוצרת כאן ולהימכר בכל מקום, ולתרום לעובדים ולכלכלה. זה ניצחון לכל הישראלים, ותבוסה למחרימים", שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. 

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הסביר: "הסיבה שחברת יוניליוור חזרה בה מהחלטתה השערורייתית להחרים את תושבי יו"ש ולא לשווק באזורים אלו את גלידת בן אנד ג'ריס, היא לא מתוך הבנת חוסר המוסריות שבצעד זה, אלא בגלל שמאחורי המתיישבים ביו"ש עומדים תומכים רבים שאומרים לא לחרם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן