עוד מדינה נגד יוניליוור: יפסידו 42 מיליון דולר

בעקבות דרישת יוניליוור מבן אנד ג'ריס ישראל שלא למכור בחלקים מירושלים וברחבי יהודה ושומרון, קולורדו מפעילה את חוק החרם כנגד החברה העולמית ותמשוך השקעות בשווי מיליוני דולרים מהחברה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/03/22 17:36 יח באדר ב'

עוד מדינה נגד יוניליוור: יפסידו 42 מיליון דולר
יוניליוור, עוד הפסד. אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

מדינת קולורדו מצטרפת לשורה ארוכה של מדינות בארצות הברית שמפעילות את חוק החרם נגד יוניליוור העולמית בעקבות דרישתה מאבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור גלידות בחלקים מירושלים וברחבי יהודה ושומרון – דרישה המנוגדת לחוק החרם הקיים ב-33 מדינות בארה"ב. קרן הפנסיה של מדינת קולורדו תמשוך השקעות ממניית יוניליוור בשווי 42 מיליון דולר.

מחודש יולי 2021 מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד, הפעילו את חוקי החרם במדינתם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה – מה שגרם לפגיעה בשווי המניה.

ברביעי: הכנסת תאשר את חוק החרם?

כמו כן, ביום רביעי הקרוב, תתכנס וועדת החוקה של הכנסת לדיון פגרה מיוחדת על מנת להצביע על אישור תקנות חוק החרם על מנת שיהיה ניתן להפעיל אותן כנגד יוניליוור שעברה על חוק החרם הישראלי.

לקראת הדיון וההצבעה בוועדה, זינגר בעלי "בן אנד ג'ריס ישראל", שסירב לדרישתה של יוניליוור להחרים חלקים ממדינת ישראל, שלח מכתב לחברי הוועדה ובו הוא מבקש מהם לאשר את התקנות. "אוזלת היד אל מול חברה שנוקטת בצעדי חרם, פוגעת בכוח ההרתעה של ישראל ותוביל לא רק לפגיעה אנושה בבן אנד ג'ריס ישראל, אלא גם בעסקים רבים נוספים בעתיד. אני פונה אליכם בשמי ובשם 169 עובדי המפעל אשר שוכן בפריפריה, ובשם מאות משפחות נוספות המתפרנסות מהמפעל, ועלולים להיפגע עם סיום החוזה. בכוחכם לסייע לי ולעובדי המפעל ולחזק את כוח ההרתעה של ישראל. אשרו את חוק החרם ואפשרו למדינת ישראל להשיב לחברה המחרימה כגמולה".