בג"ץ קבע: מצעד הגאווה יעבור ליד ישיבת ההסדר במצפה רמון

אחרי שהמשטרה הודיעה למארגני המצעד שלא תאפשר להם לעבור במרכז העיירה הדרומית, שופטי בית המשפט העליון הכריעו כי המצעד יעבור במתווה המקורי הסמוך לישיבה ואישרו את הפשרה שהוסכמה על ידי הצדדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 15:33 ל בסיון התשפב

בג"ץ קבע: מצעד הגאווה יעבור ליד ישיבת ההסדר במצפה רמון
מצעד הגאווה בתל אביב, ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שופטי בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, רות רונן ודפנה ברק ארז, קיבלו היום (ד') את עתירת מארגני מצעד הגאווה במצפה רמון, מיכל רומי ויונתן פרנסוס, וקבעו כי המצעד יעבור במסלול המתוכנן, גם ברחובות הסמוכים לישיבת ההסדר במקום. על פי התכנון, המצעד יתחיל בשעות הבוקר ביום שישי הקרוב ולפי הסכמה בין העותרים למשטרה, על הצועדים לעבור בכיכר "הבעייתית" הסמוכה לישיבה עד לשעה 11:45. 

העתירה הוגשה לאחר שהמשטרה הודיעה למארגני המצעד שלא תאפשר להם לעבור במרכז העיירה וטענה כי התוואי המוצע אינו דוחק את המצעד מחוץ לשכונות מגורים וחופף את המסלול שביקשו מראש. בנוסף, המשטרה הציגה תלונה שהגיש הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת מצפה רמון לפני ארבעה ימים, בה קיבל לטענתו איומים על חייו: "אם יש לך בעיה עם קהילת הלהט"ב, תיצור קשר למה אני גומר אותך ואת כל הישיבה המפגרת שלך", צוין באיום כלפיו.

בסוף החודש שעבר תועד ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, במאהל המחאה מול ביתו של חבר הכנסת ניר אורבך כאשר הוא יוצא בחריפות נגד הקהילה הלהט"בית. בסרטון שפורסם בכאן חדשות אמר הרב: "זה הקרב שאני אומר לכולנו, כל אחד במקום שלו. לא להתבייש, לקחת אומץ. להגיד: להט"בים הביתה, הומואים הביתה. זה רשע, רשע, רשע. מי שיודע כמה אלימות יש שם, כמה פגיעות מיניות יש שמה, רשעים. והם הולכים להכניס לכל בית את השיגעון הזה".