"מתריס ופוגעני נגד הקהילה הגאה": השלט עם הפסוק שהרגיז את ראש עיריית רמת גן

עיריית רמת גן קנסה בעל חנות בעקבות שלט שהציב מעל הכניסה למקום - קרב גרסאות לגבי זהות השלט: "שמע ישראל" או פסוק שמתריס נגד קהילת הלהט"ב. חברות הציונות הדתית, וולדיגר וסטרוק הגיעו לתמוך: "אכיפה בררנית ודווקנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 14:24 כט בסיון התשפב

"מתריס ופוגעני נגד הקהילה הגאה": השלט עם הפסוק שהרגיז את ראש עיריית רמת גן
השלטים מעל החנות, צילום: דוברות עיריית רמת גן

אמנון גולדיס, בעל חנות למשקאות חריפים ברמת גן, תלה לפני מספר שנים מעל החנות שלו, שלט בו כתוב את הפסוק של "שמע ישראל". לכן הוא הופתע השבוע לקבל דו"ח רשמי מעיריית רמת גן בו מצויין שהשלט מהווה "מפגע". 

חברות הכנסת אורית סטרוק ומיכל וולדיגר מהציונות הדתית הגיעו לחזק את גולדיס. "מאז תלה את השלט, נרדף אמנון על ידי פקחי העירייה. 'שמע ישראל' - הפסוק הזה שיהודים נשאו על שפתיהם לאורך דורות, כולל במקומות הקשים ביותר, הפסוק שמבטא יותר מכל את הזהות של העם היהודי כעם ה' - הפסוק הזה מפריע משום מה לראש העיר".

"אבל אמנון לא מוותר, לא בגלל קנסות הוא יוותר על פסוק שיהודים זעקו אותו כשהועלו על המוקד. אז באנו, מיכל ואני, לחזק אותו. לומר לו שאנחנו מזדהות אתו, שאנחנו מודות לו על הביטוי האמוני המדהים שבחר בו. וכמובן גם להציע את עזרתנו מול האכיפה הבררנית והדווקנית הזו", אמרה אורית סטרוק והזמינה את הציבור להצטרף ולחזק את בעלי החנות. 

וולדיגר וסטרוק עם גולדיס

וולדיגר וסטרוק עם גולדיס צילום: באדיבות המצלם

"איש מדון שרודף פרסום"

התגובה של העירייה שלא איחרה לבוא, טענה כי גרסתו של גולדיס אינה נכונה. "מדובר על שקר מוחלט. לעיריית רמת גן אין שום בעיה עם השלט 'שמע ישראל' למרות המניעים מאחורי תלייתו שאינם מתיישבים עם ערכי היהדות הנפלאים. עובדה שהשלט תלוי תקופה ארוכה, כשנתיים לפחות, ובעל החנות לא קיבל שום קנס או התראה בגינו".

"בעל החנות הוסיף שלט מעל 'שמע ישראל', מתריס ופוגעני כנגד הקהילה הגאה וכנגד דגלי הגאווה שהונפו משך החודש האחרון", אמרו בעירייה בהתייחסות לשלט "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" שתלה גולדיס וטענו כי הוא עושה "שימוש בפסוק מהמקורות כקרדום לחפור ולהעמיק עוד ועוד שנאה בישראל במקום להרבות אחדות ואהבה וכדי לייצר פרובוקציה המעניקה לו פרסום וקריאה טבעית להזדהות בדרך של קנייה מוגברת ממנו". 

החנות של גולדיס

החנות של גולדיס צילום: דוברות עיריית רמת גן

"מדובר באיש מדון שרודף פרסום, שלא בוחל בשקרים ובמניפולציות פעם אחר פעם", הוסיפו בעירייה והדגישו כי, "רמת גן מובילה בסבלנות ובסובלנות ודואגת לכל המגזרים אך מנגד יש אפס סובלנות כנגד אלו שרוצים לסכסך ולפלג אך יכשלו פעם אחר פעם מעבר לפרובוקציה בטווח הקצר. דרכה של היהדות היא לקרב מתוך נועם ודרך ארץ ולא דרך פלגנות שמשיגות בדיוק תוצאה הפוכה".