בחירות 2022

בדרך לבחירות: פיזור הכנסת אושר במהלך הלילה

אחרי יממה ארוכה של כיפופי ידיים בין האופוזיציה לקואליציה סביב החוקים שיש להעביר, הצליחו הח"כים להגיע להסכמות ולהעביר את הצעות החוק לפיזור הכנסת ה-24 בקריאה ראשונה | נקבעו שני תאריכים לבחירות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/06/22 07:28 כט בסיון התשפב

בדרך לבחירות: פיזור הכנסת אושר במהלך הלילה
מליאת הכנסת, אושר פיזור הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ב') בקריאה ראשונה את הצעות החוק להתפזרות הכנסת העשרים וארבע, של חבר הכנסת יריב לוין, אליה הוצמדו הצעות של חברי כנסת רבים מהאופוזיציה והקואליציה. הצעת החוק עברה בתמיכת 53 חברי כנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים.

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת בועז טופורובסקי, פרט בוועדת הכנסת את ההסכמות אליהן הגיעו האופוזיציה והקואליציה בנוגע לפיזור הכנסת: פיזור הכנסת יובא היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית תחת שתי התחייבויות שנקבעו - לא תהיה חקיקה והממשלה לא תביא להצבעה חקיקה הנוגעת לבחירות ולא תעלה חקיקה ישנה שלא נכללה במסגרת ההסכמות. 

באופן חריג, במסגרת חוק פיזור הכנסת נקבעו שני תאריכים אפשריים לבחירות - 25 באוקטובר  ו-1 בנובמבר. בנוסף הוסכם כי לא יהיו יותר הצבעות של חקיקה פרטית לקריאה טרומית בכנסת כאשר האופוזיציה הסכימה להוריד את כל ההסתייגויות מחוקים שהגיעו בהן להסכמה.
 
יו"ר ועדת הכנסת חבר הכנסת ניר אורבך אמר עם אישור הצעות החוק כי, "ההצעה היא מיזוג של 10 הצעות חוק מהקואליציה והאופוזיציה. באופן חריג הוחלט על שני תאריכים ובהמשך יקבע מועד  הבחירות".

מי שעדיין מנסה למנוע בחירות ולהקים ממשלה הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית שאמר: "אפשר עוד לעצור את הבחירות עד יום רביעי בחצות. אם תגזרו עלינו ללכת לבחירות האלה הן יהיו שחר של יום חדש".