הושגו הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה: הכנסת תפוזר עד יום רביעי

אחרי שעות של מחלוקת, הושגו הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה והכנסת תפוזר עד יום רביעי | בועז טופורובסקי: "הגענו להסכמה על תהליך מסודר של יציאה לבחירות ומספר חוקים. נאשר את מסמך פיזור הכנסת מחר או תוך כדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 22:33 כח בסיון התשפב

הושגו הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה: הכנסת תפוזר עד יום רביעי
מליאת הכנסת. היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רק בשבוע שעבר עברה הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, ואחרי שעות ארוכות של מחלוקות בין האופוזיציה לקואליציה יו"ר הקואליציה הודיע כי הושגו הסכמות. המחלוקת נסבה על תאריך הבחירות, כאשר באופוזיציה התעקשו על ה-25 באוקטובר ובינתיים לא הושגה הסכמה בנושא אך מסתמן כי הראשון בנובמבר יקבע כיום הבחירות.

כאמור, יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי הודיע: "הגענו להסכמה על תהליך מסודר של יציאה לבחירות ומספר חוקים. נאשר את מסמך פיזור הכנסת מחר או תוך כדי, בהתאם למסמך שהיה נהוג עד היום. על זה יהיה עוד שתי התחייבויות של הקואליציה - לא תהיה חקיקה של חוקי בחירות". בין הסיכומים: העברת החוק של מענקי האומיקרון, וכן רפורמת נפש אחת. לא יעלו חוקי הנאשם וגם החוק להורדת אחוז החסימה.

ממשלה חלופית?

כזכור, מוקדם יותר היום (ב') אמר סמוטריץ' כי הוא עובד רבות למען הקמתה של ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו ללא בחירות: "אני אומר ללפיד ולניר אורבך תנו לתהליכים האלה להבשיל. זה אפשרי". לעומתו, שר הביטחון גנץ הבהיר: "אמנע הקמת ממשלה חלופית".

סמוטריץ' עונה לליברמן:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן