ליברמן מרחיב את החרם הפוליטי: מפלגת הציונות הדתית היא אנטי ציונית

שר האוצר התייחס להרכבה העתידי של הקואליציה שלא תכלול את המפלגה של סמוטריץ' ובן גביר והבהיר לח"כים מהקואליציה שיבוא איתם חשבון: "מי שהביא לבחירות ישלם על זה פוליטית" | ומה התכניות שלו לאלי אבידר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 14:40 כח בסיון התשפב

ליברמן מרחיב את החרם הפוליטי: מפלגת הציונות הדתית היא אנטי ציונית
ליברמן בישיבת הסיעה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע התכנסות ועדת הכנסת בדרך לקידום חקיקת חוק פיזור הכנסת ה-24, יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס להרכב הקואליציה העתידית, רמז על האנשים שיהיו ולא יהיו במפלגתו בכנסת הבאה וסיפר כמה מערכת הבחירות המתקרבת תעלה לקופת המדינה.

לשאלת הכתב הפוליטי של חדשות כיפה עמיאל ירחי על חוק הנאשם הבהיר ליברמן: "זה לא במחטף. חוק הנאשם היה על סדר היום מאז הקמת הממשלה והוא טורפד במהלך הקדנציה. אני חושב שמן הראוי שהחוק הזה יתקבל. זה לא שמישהו לא שמע שזאת דרישה שלנו. דיברנו על זה עוד לפני הקמת הקואליציה הזאת".

"הציונות הדתית היא מפלגה אנטי ציונית", הכריז יו"ר ישראל ביתנו ונימק: "היא דוגלת במדינת הלכה ובניגוד מוחלט לתפיסה הציונית. עם ש"ס ויהדות התורה לא נשב בשום אופן", הוסיף ליברמן והגדיר את גבולות הגזרה של הממשלה העתידית בה הוא יהיה חבר, קרי, ממפלגת מרצ בשמאל ועד מפלגת ימינה בימין.

"בקשתי מאגף התקציבים שיבדקו ויתנו לי הערכה על העלויות הישירות והעקיפות של הבחירות", אמר ליברמן וגילה כי העלות היא כ-2.4 מיליארד שקל. "אני מקווה שמי שאחראי על פיזור הכנסת ועל ההוצאה הענקית והמיותרת הזאת ישלם את המחיר בבחירות הקרובות".

לשאלתו של כתב "ישראל היום" יהודה שלזינגר מי האחראים לכך לדעתו, הוא ענה: "הח"כים שאתה מדבר איתם יום יום. מאזן גנאים, זועבי, סילמן, אורבך כל אלה". לשאלה האם יעשה שינויים ברשימת ישראל ביתנו לבחירות הקרובות ענה ליברמן: "אלי אבידר לא יהיה ברשימה. יש הליך מסודר". 

חבר הכנסת אופיר סופר מהציונות הדתית ענה ליו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן, האיש שפעם מריץ במריצות חרדים, פעם שונא את הערבים, וכעת, משמיץ את הציונות הדתית. ‏כל זאת על מנת לטשטש את חוסר העשייה ואפס ההישגים. לא יעבוד לך הפעם ליברמן. לא על הציונות הדתית".