"אם יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה 'התקווה' תשתנה"

חברת הכנסת מירי רגב הדגישה את השינויים הצפויים תחת ממשלתו של יו"ר יש עתיד, הבהירה כי החרדים מחוייבים לגוש הלאומי וחשפה מה עמדתה לגבי צירוף עתידי של נפתלי בנט ואיילת שקד: "אני לא עושה חרמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 12:52 כח בסיון התשפב

"אם יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה 'התקווה' תשתנה"
מירי רגב, נגד יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע התכנסות ועדת הכנסת בדרך לקידום חקיקת חוק פיזור הכנסת ה-24, בליכוד עדיין פועלים כדי להרכיב ממשלה בהקדם, אך המתחים בתוך המפלגה, בעיקר בין דודי אמסלם לבנימין נתניהו בסוגיית צירוף רע"צ לקואליציה עתידית - ממשיכים להעיב. 

חברת הכנסת מירי רגב התייחסה באולפן YNET לתקרית בין חברה לסיעה ליו"ר האופוזיציה ואמרה: "טוב עשה אמסלם שהבהיר את אמירתו, זה לא סוד שאמרנו לכל אורך הדרך שלא נשב עם רע"מ, המשותפת ועם תומכי טרור. הוא הסביר שבסופו של יום, הליכוד תמשיך לסייע לאזרחים הערבים. אנחנו עשינו את זה לכל אורך הדרך. זה ברור לחלוטין שבזמן שאנחנו נמצאים בקמפיין נתניהו אומר באופן ברור שלא נשב עם רע"מ והמשותפת".

"גם כשיחזרו על שקר 100 פעמים הוא לא הופך לאמת", אמרה רגב בנוגע לדיווחים על הפגישות של מנסור עבאס עם ראשי הליכוד בבלפור, "זה היה בעניין בחירות ישירות לכנסת בלבד. לא היה שום מו"מ לגבי ישיבה בקואליציה. זאת מפלגה שעובדים בשביל התנועה האיסלמית, מפלגה תומכת טרור, היועצים של עבאס הם היועצים של החמאס. אנחנו לא נשב עם תומכי שהידים", הבהירה רגב. 

על ניסיונות החרדים להקים קואליציה עם גנץ: "הם מחוייבים אלינו"

רגב התייחסה לדיווחים לפיהן המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה מתכננות להקים קואליציה עם גנץ במידה ונתניהו לא יצליח להקים רוב לפני פיזור הכנסת: "אני פוגשת את גפני ודרעי והם חוזרים ואומרים שכולם מחוייבים כגוש לאומי", אמרה. 

"אם יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה 'התקווה' תשתנה, והשורה 'נפש יהודי הומייה' תיפול ולא תהיה יותר", הפתיעה רגב והבהירה: "זה קורה כבר כשהוא ראש ממשלה זמני. מי שמתרפס בפני רע"מ והמשותפת ומשמר את הקואליציה בעזרת שוחד פוליטי לזועבי, עבאס וטיבי זה לפיד שניהל את הכל". 

חברת הליכוד התייחסה לשותפות עתידית עם מספר חברי כנסת בולטים: "מי שרואה את עצמו ימין ואוהב את מדינת ישראל - זאת ההזדמנות להקים ממשלה חליפית בראשות נתניהו. אני פונה לכל מי שקורא לעצמו ימין", אמרה בהתייחסות לבנט והבהירה את עמדתה בנוגע לאיילת שקד כי, "אני לא עושה חרמות".

לשאלה האם חבר הכנסת איתמר בן גביר יהיה חבר קואליציה בעתיד היא הייתה נחרצת ואמרה: "למה לא? תומכי טרור יושבים בכנסת ובן גביר לא יכול? אין לי שום דבר נגדו, הוא אוהב את הארץ והמסורת".